Program wychowawczo-profilaktyczny opracowuje się na podstawie wyników corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych. Jak należy przygotować lub zmodyfikować program na rok szkolny 2024/2025. Przedstawiamy przykładowy wzór programu!
Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego w życie wchodzą (bądź dopiero co weszły) nowe przepisy. Ich zmianę trzeba uwzględnić w organizacji pracy szkoły. Przedstawiamy prezentację, która szczegółowo omawia wszystkie zmiany, a także projekty zapowiadanych regulacji.
W roku szkolnym 2021/2022 zaczną obowiązywać zmiany prawne, które będą miały realny wpływ na funkcjonowanie szkół. Część zmian została wprowadzona w okresie wakacji, a część w dalszym ciągu czeka na publikację w Dzienniku Ustaw. Przedstawiamy najważniejsze przepisy, które trzeba wziąć pod uwagę w nowym roku szkolnym.
Od września szkoły rozpoczną prowadzenie tzw. zajęć wspomagających, które są częścią pomocy uczniom w powrocie do szkół po pandemii. Resort edukacji określił w przepisach zasady prowadzenia tych zajęć, jednak nadal pojawia się wiele pytań i wątpliwości dotyczących ich organizacji. Przedstawiamy odpowiedzi na pytania, które pojawiły się przy okazji analizowania przepisów i dociekliwości dyrektorów szkół.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty