Pytanie: Czy w roku szkolnym 2012/1013 można łączyć oddział przedszkolny ( ,,0") z kl. I SP i czy jest zgodne z prawem powierzenie wychowawstwa jednemu nauczycielowi (niektóre zajęcia maja być oddzielnie)?
Pytanie: Jakie są zasady łączenia klas na godziny dydaktyczne w szkole podstawowej, w której liczebność klas wynosi od 8 do 15 uczniów?
Pytanie: Czy według nowych przepisów organ prowadzący może wyrazić zgodę na lekcje religii w wymiarze np: 1 godzina w tygodniu w szkole podstawowej? Czy organ prowadzący może w ogóle nie wyrazić zgody na zajęcia?
Pytanie: Jaka jest wymagana liczba uczniów, minimalna I maksymalna, na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej?
Praca grupowa to jedna z najpopularniejszych metod aktywizujących uczniów. Nauczyciele coraz częściej sięgają do tej formy prowadzenia lekcji, jednak nie zawsze radzą sobie z jej realizacją. Najwięcej trudności sprawia zazwyczaj przydział zadań i sprawiedliwe ocenienie. Zobacz, jak zorganizować pracę grupową, aby uzyskać jak najlepszy efekt edukacyjny.
Pytanie: Czy w ramach zajęć artystycznych w gimnazjum można prowadzić zajęcia taneczne?
Pytanie: Czy w aktualnym stanie prawnym szkoła zobowiązana jest do "oddania" uczniowi specjalistycznych zajęć pozalekcyjnych, które nie odbyły się z powodu usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela, np. zwolnienie lekarskie? Sytuacja dotyczy ucznia I klasy publicznej szkoły podstawowej i zajęć dodatkowych zatwierdzonych w arkuszu organizacyjnym (logopedia, rewalidacja i terapia sensoryczna).
Pytanie: Czy w świetle nowego rozporządzenia o ramowych planach nauczania religia i wychowanie do życia w rodzinie zostały ujęte jako zajęcia obowiązkowe i godziny do dyspozycji dyrektora mogą być przeznaczone na nauczanie tych przedmiotów? Jeśli nie, to czy organ prowadzący musi przydzielić dodatkowe godziny na nauczanie religii i WDŻ?
Blisko 30 procent przypadków agresji motywowanej homofobią zdarza się na terenie szkoły. W prawie 50 procentach osobami stosującymi przemoc na tle homofobicznym są koledzy i koleżanki ze szkoły. Takie wyniki przynosi raport Przemoc motywowana homofobią 2011. W wielu krajach osoby o innej orientacji niż heteroseksualna nadal są prześladowane, więzione lub skazywane na karę śmierci. Polskie prawo zabrania dyskryminacji z powodu homo-i biseksualizmu. Jednak litera prawa to jedno, a praktyka społeczna to drugie. Czy polska szkoła umie radzić sobie z agresją o podłożu homofobicznym? Czy dostrzega się w niej ten problem? A może, jak inne tematy tabu, sprawa traktowana jest przezroczyście, problemu nie ma?
Pytanie: Ile powinny trwać zajęcia specjalistyczne w szkole podstawowej i gimnazjum (zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, socjoterapeutyczne, korekcyjno - kompensacyjne itd.): 60 czy 45 minut? Jakie przepisy prawne o tym mówią?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty