Pytanie: Czy wprowadzenie innowacji pedagogicznej dla grupy uczniów - podział na dwie grupy z języka angielskiego - zaawansowana i podstawowa od klasy IV szkoły podstawowej, to selekcja lub segregacja czy rozwijanie zdolności i zainteresowań? Czy realizowanie nauczania matematyki od klasy IV szkoły podstawowej na dwóch poziomach - poziom podstawowy i poziom rozszerzony (taka sama liczba godzin przedmiotu), to selekcja lub segregacja czy rozwijanie zdolności?
Czytelnik zwrócił się z prośbą o pomoc w sytuacji konieczności połączenia zajęć WF-u w klasach o różnej podstawie programowej: „Od września 2012 r. w mojej placówce (technikum) będą oddziały realizujące starą podstawę programową oraz nową. Kwestia dotyczy godzin wychowania fizycznego. Ze względu na nieliczne klasy, dotychczas łączone były lekcje WF dziewczyn pomiędzy np. klasę II i IV. Czy w związku z wprowadzeniem nowej podstawy programowej takie rozwiązanie będzie możliwe? Tzn. przykładowe połączenie grup dziewczyn z kl. III (stara podstawa) i klasy I (nowa podstawa)”. Zapoznaj się z poradą eksperta z kuratorium - czy takie połączenie jest możliwe i na jakich warunkach.
Pytanie: Czy w klasach powyżej 24 uczniów ze starą podstawą programową, trzeba dzielić na grupy na lekcjach dodatkowego języka obcego? Chodzi o klasę V i VI szkoły podstawowej.
Pytanie: Czy są ogólne przepisy dotyczące minimalnej i maksymalnej liczby uczniów w oddziale w szkołach ogólnodostępnych podstawowych i gimnazjum?
Pytanie: Kiedy należy przeprowadzić egzamin z języka obcego dla kl. I gimnazjum kwalifikujący uczniów do poszczególnych grup zaawansowania?
Narastające problemy placówek oświatowo-wychowawczych pokazują, że nie zawsze nauczyciel gotowy jest na niepokojące zachowania ze strony uczniów. Zobacz, jakie zajęcia mogą przeciwdziałać niepożądanym zachowaniom uczniów?
Jeszcze niedawno dzieci w polskich szkołach zapytane o ulubiony przedmiot odpowiadały najczęściej zgodnym chórem: WF! Jak wygląda dzisiejsza rzeczywistość? Takich odpowiedzi już prawie uczniowie nie udzielają. Przeciwnie, wręcz nie chcą uczestniczyć w tych zajęciach. Przy czym nie ograniczają się do rezygnacji z lekcji od czasu do czasu − dzieci w ogóle nie chcą tych lekcji i często rodzice decydują się na zwolnienia całoroczne z WF-u. Można nawet mówić o pladze zwolnień z tych zajęć. Dlaczego tak się dzieje? Skąd niechęć do lekcji WF-u? Jaki wpływ na zdrowie kolejnych pokoleń może mieć rezygnacja z aktywności fizycznej? Czy szkoła jest zupełnie bez winy?
Pytanie: Ilu uczniów powinna liczyć sportowa klasa o profilu piłka nożna chłopców i dzięwczat w gimnazjum?
Pytanie: Czy jest jakieś rozporządzenie regulujące, ile lekcji bibliotecznych musi mieć każda klasa w roku szkolnym? Kiedy nauczyciel bibliotekarz ma je realizować i czy ma za to dodatkowo płacone?
Pytanie: Nauczycielka WF wprowadziła zeszyty na lekcji wychowania fizycznego. Zapisywane są w nich zasady gier: ustawienia, ilość zawodników itp. Rodzice mają podzielone zdania. Czy nauczycielka może wprowadzić taki zeszyt motywując to koniecznością opanowania tych wiadomości przez uczniów? Czy nauczycielka WF może zadać zadanie domowe polegające na znalezieniu i zapisaniu informacji o zawodnikach, drużynach lub dyscyplinach sportowych i oceniać je?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty