Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Organizacja zajęć szkolnych

Jak prawidłowo organizować zajęcia szkolne – sprawdź aktualne porady prawne w jednym miejscu. Znajdziesz tu wskazówki ekspertów dotyczące organizacji zajęć z wychowania fizycznego, łączenia i organizacji pracy w klasach oraz wychowawców klas. Sprawdzisz, jakie zajęcia można zaliczyć do specjalistycznych oraz kiedy można zwolnić ucznia z drugiego języka obcego. W jednym miejscu wszystkie najważniejsze wiadomości o organizacji zajęć szkolnych!

Archiwalny Podział uczniów na grupy - negatywna segregacja czy rozwijanie zdolności?

Pytanie: Czy wprowadzenie innowacji pedagogicznej dla grupy uczniów - podział na dwie grupy z języka angielskiego - zaawansowana i podstawowa od klasy IV szkoły podstawowej, to selekcja lub segregacja czy rozwijanie zdolności i zainteresowań? Czy realizowanie nauczania matematyki od klasy IV szkoły podstawowej na dwóch poziomach - poziom podstawowy i poziom rozszerzony (taka sama liczba godzin przedmiotu), to selekcja lub segregacja czy rozwijanie zdolności?

Archiwalny Zajęcia wychowania fizycznego w łączonych klasach o starej i nowej podstawie programowej

Czytelnik zwrócił się z prośbą o pomoc w sytuacji konieczności połączenia zajęć WF-u w klasach o różnej podstawie programowej: „Od września 2012 r. w mojej placówce (technikum) będą oddziały realizujące starą podstawę programową oraz nową. Kwestia dotyczy godzin wychowania fizycznego. Ze względu na nieliczne klasy, dotychczas łączone były lekcje WF dziewczyn pomiędzy np. klasę II i IV. Czy w związku z wprowadzeniem nowej podstawy programowej takie rozwiązanie będzie możliwe? Tzn. przykładowe połączenie grup dziewczyn z kl. III (stara podstawa) i klasy I (nowa podstawa)”. Zapoznaj się z poradą eksperta z kuratorium - czy takie połączenie jest możliwe i na jakich warunkach.

Archiwalny Podział na grupy na dodatkowych zajęciach edukacyjnych

Pytanie: Czy w klasach powyżej 24 uczniów ze starą podstawą programową, trzeba dzielić na grupy na lekcjach dodatkowego języka obcego? Chodzi o klasę V i VI szkoły podstawowej.

Archiwalny Minimalna i maksymalna liczba uczniów w oddziale szkoły ogólnodostępnej

Pytanie: Czy są ogólne przepisy dotyczące minimalnej i maksymalnej liczby uczniów w oddziale w  szkołach ogólnodostępnych  podstawowych i gimnazjum?

Archiwalny Test z języka obcego kwalifikujący uczniów do różnych grup zaawansowania - w jakim terminie

Pytanie: Kiedy należy przeprowadzić egzamin z języka obcego dla kl. I gimnazjum  kwalifikujący uczniów do poszczególnych grup zaawansowania?

Archiwalny Socjoterapia pomocna w szkole

Narastające problemy placówek oświatowo-wychowawczych pokazują, że nie zawsze nauczyciel gotowy jest na niepokojące zachowania ze strony uczniów. Zobacz, jakie zajęcia mogą przeciwdziałać niepożądanym zachowaniom uczniów?

Archiwalny Dlaczego nie chcą wychowania fizycznego?

Jeszcze niedawno dzieci w polskich szkołach zapytane o ulubiony przedmiot odpowiadały najczęściej zgodnym chórem: WF! Jak wygląda dzisiejsza rzeczywistość? Takich odpowiedzi już prawie uczniowie nie udzielają. Przeciwnie, wręcz nie chcą uczestniczyć w tych zajęciach. Przy czym nie ograniczają się do rezygnacji z lekcji od czasu do czasu − dzieci w ogóle nie chcą tych lekcji i często rodzice decydują się na zwolnienia całoroczne z WF-u. Można nawet mówić o pladze zwolnień z tych zajęć. Dlaczego tak się dzieje? Skąd niechęć do lekcji WF-u? Jaki wpływ na zdrowie kolejnych pokoleń może mieć rezygnacja z aktywności fizycznej? Czy szkoła jest zupełnie bez winy?

Archiwalny Liczba uczniów w klasie sportowej w gimnazjum

Pytanie: Ilu uczniów powinna liczyć sportowa klasa o profilu piłka nożna chłopców i dzięwczat w gimnazjum?

Archiwalny Lekcje biblioteczne w szkole - wymagania prawne, zasady organizacji

Pytanie: Czy jest jakieś rozporządzenie regulujące, ile lekcji bibliotecznych musi mieć każda klasa w roku szkolnym? Kiedy nauczyciel bibliotekarz ma je realizować i czy ma za to dodatkowo płacone?

Archiwalny Zeszyt i prace domowe z zajęć wychowania fizycznego

Pytanie: Nauczycielka WF wprowadziła zeszyty na lekcji wychowania fizycznego. Zapisywane są w nich zasady gier: ustawienia, ilość zawodników itp. Rodzice mają podzielone zdania. Czy nauczycielka może wprowadzić taki zeszyt motywując to koniecznością opanowania tych wiadomości przez uczniów? Czy nauczycielka WF może zadać zadanie domowe polegające na znalezieniu i zapisaniu informacji o zawodnikach, drużynach lub dyscyplinach sportowych i oceniać je?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty