Problem agresji wśród dziewcząt narasta z roku na rok. Na co dzień w środowisku szkolnym można spotkać wiele przykładów niewłaściwego zachowania dziewczyn wobec siebie, ale jeśli pojawiają się incydentalnie nie budzą większego niepokoju. Tymczasem przemoc fizyczna czy psychiczna niesie za sobą bardzo poważne konsekwencje i może doprowadzić do tragedii. Sprawdź, jak zapobiegać jawnej i ukrytej przemocy dziewcząt.
Pytanie: W szkole jest 7 uczniów, którzy wyrazili wolę rezygnacji z lekcji religii. Jednocześnie nie wyrażają (ani rodzice ani uczniowie) chęci realizacji i uczestnictwa w zajęciach etyki. Jak w praktyce rozwiązać ten problem? Czy uczeń może zrezygnować jednocześnie z uczestnictwa w religii i etyce? Jak wówczas uzupełnić dokumentację szkolną - arkusz ocen, dziennik, świadectwo?
Pytanie: Proszę o wyjaśnienie czasu pracy nauczyciela wychowawcy w internacie z uwzględnieniem pracy w porze nocnej.
Raport NIK z 2010 r. z kontroli „Wychowanie fizyczne i sport w szkołach publicznych” nie pozwala obojętnie przejść obok jej wyników. Mimo wielu różnorodnych działań w skali kraju na rzecz poprawy warunków realizacji tych obowiązkowych zajęć kontrola wykazała liczne uchybienia. Wiele ujawnionych nieprawidłowości jest efektem zaniedbań dyrektorów i nauczycieli wychowania fizycznego, a nie sprzężeniem niekorzystnych zewnętrznych przyczyn. Szczególnie niepokoi fakt, że podczas zajęć WF-u poważnie zagrożone jest bezpieczeństwo uczniów. Dlatego każdy dyrektor powinien popatrzeć na zajęcia WF-u w swojej szkole przez pryzmat wyników kontroli NIK.
Obok uczniów, którzy z łatwością nawiązują i utrzymują relacje rówieśnicze, spotykamy w szkole również tych, którzy mają problemy z tymi relacjami. Przejawem nieśmiałości zarówno w relacjach z rówieśnikami jak i dorosłymi jest wstydliwość oraz brak pewności siebie i swoich działań. Dziecko z takim problemem ze względu na zniekształcony obraz własnej osoby i zaniżoną samoocenę często ucieka przed światem, który wydaje mu się obcy, niezrozumiały i groźny. W konsekwencji może powodować to zmniejszanie jego aktywności, wycofanie, a nawet izolację. Zauważenie problemu dziecka na początku roku szkolnego i odpowiednie działania pozwolą uniknąć alienacji i wykluczenia w grupie rówieśniczej. Sprawdź, jak rozpoznać problem ucznia.
Pytanie: Od września nauczycielem WF-u w klasach I-III jest nauczyciel kontraktowy. Będzie pracował zgodnie z podstawą programową. Na podstawie jakiego programu ma pracować ? Czy może napisać swój program w oparciu o podstawę programową?
Pytanie: Jak zorganizować zajęcia z etyki, jeżeli chętnych do udziału w tych zajęciach jest tylko 4 uczniów z różnych klas szkoły podstawowej (pisemny wniosek rodziców)?
Do pogłębienia wiedzy o dziedzictwie lokalnym zapraszają kolejne projekty Centrum Edukacji Obywatelskiej - konkurs Graj w dziedzictwo i Pocztówka z wakacji. Skierowane są do szerokiego grona odbiorców: uczniów, harcerzy, bywalców bibliotek i domów kultury, a także całych rodzin. Działania w ich ramach można kontynuować przez cały rok szkolny w programie Ślady przeszłości prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Pytanie: Czy można w dalszym ciągu w szkole w nowym roku szkolnym realizować zajęcia wychowania fizycznego w wymiarze 4 godzin tygodniowo, tak jak do tej pory? Czy nowe rozporządzeni zmienia to całkowicie?
Z dniem 1 września 2011r. zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego. Projekt z 7 lipca 2011r. powstał w porozumieniu z Ministrem Sportu i Turystyki i 11 lipca ukazał się na stronie BIP MEN.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty