Ubóstwo dotyka przede wszystkim dzieci i młodzież. Badania Głównego Urzędu Statycznego pokazują, że dzieci i młodzież do lat 19 mogą stanowić nawet ponad 40% populacji żyjącej w skrajnym ubóstwie. W każdej szkole jest co najmniej kilkoro ubogich uczniów. Nauczyciele i nauczycielki dysponują często szczątkową wiedzą dotyczącą zjawiska dyskryminacji ze względu na status społeczny. Nie mają narzędzi do diagnozowania i zapobiegania klasizmowi. Paradoksalnie sprawniejszymi niż nauczyciele/-ki obserwatorami statusu ekonomicznego uczniów i uczennic są ich rówieśnicy, którzy potrafią w sposób brutalny segregować swoich kolegów i koleżanki.
Pytanie: W gimnazjum w cyklu 3-letnim obowiązuje 30 godzin plastyki i 30 godzin muzyki. Co zatem oznaczają 2 godziny zajęć artystycznych? Czy to coś innego niż muzyka i plastyka? Czy zajęcia techniczne wliczają się do plastyki?
Organizacje pozarządowe (NGO) chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i materiałami, które można wykorzystać w pracy. Wiele organizacji oferuje szkolenia dotyczące pracy ze zdolną młodzieżą - między innymi na temat doświadczeń, wykorzystania nowych technologii pomagających w rozwijaniu zainteresowań i talentów, tworzenia autorskich scenariuszy zajęć.
Pytanie: W klasie licealnej jest więcej niż 30 uczniów. Czy musi być podział na grupy na biologii, chemii, fizyce - nawet jeśli szkoła nie ma klas laboratoryjnych ?
Około 1,5 miliona dzieci wychowuje się w rodzinach dotkniętych chorobą alkoholową. Według danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Polsce żyje 2-2,5 miliona osób pijących szkodliwie, w tym około 800 tysięcy uzależnionych od alkoholu. Według tych szacunków blisko 8% populacji to osoby, których dotykają skutki problemów tego uzależnienia. W każdej klasie może się znaleźć uczeń z rodziny z takim problemem. Zobacz, jak postępować z uczniem, który doświadcza choroby alkoholowej jednego lub obojga rodziców.
Pytanie: Czy w okresie przejściowym, w klasie V i VI, zajęcia z wychowania do życia w rodzinie można realizować w ramach ścieżek międzyprzedmiotowych? Czy można to nazwać zajęcia według zainteresowań? Jaki będzie sposób dokumentowania tych zajęć?
Pytanie: W naszym gimnazjum zajęcia rozpoczynają się o godzinie 7:45. Uczniowie z klasy sportowej chcieliby rozpoczynać zajęcia wychowania fizycznego o godzinie 6:55, ponieważ wówczas mają możliwość korzystania z całej sali gimnastycznej. Czy lekcje mogą rozpoczynać się o 6:55? W jakim dokumencie powinna być zapisana informacja na ten temat?
Pytanie: Które formy kształcenia zaliczamy do form pozaszkolnych?
Pytanie: W klasie III gimnazjum liczącej 25 osób jedno dziecko do końca roku szkolnego 2012/2013 będzie realizowało nauczanie indywidualne w domu. Czy w takiej sytuacji należy dalej utrzymywać podział na grupy na językach obcych?
Pytanie: Jesteśmy szkoła niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej z możliwością organizacyjną i kadrową (zatrudniamy nauczyciela j. kaszubskiego ) rozpoczęcia nauczania j. regionalnego: kaszubskiego. Jakie warunki trzeba spełnić, aby rozpocząć nauczanie j. kaszubskiego na poziomie gimnazjum, liceum ogólnokształcącego - kto zatwierdza nauczanie tego języka? Kto i na jakich warunkach finansuje nauczanie j. kaszubskiego - jakie formalności , procedury trzeba spełnić, aby otrzymać takie dofinansowanie ?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty