Od 1 września 2014 r. zmieniają się zasady organizowania lekcji religii i etyki w szkołach. Nowe regulacje odchodzą od konieczności zgłoszenia się co najmniej trzech uczniów, by zorganizować zajęcia w grupach międzyszkolnych oraz precyzują, że oświadczenie o chęci uczęszczania na te zajęcia ma być składane na piśmie. Resort edukacji przypomina pozostałe zasady organizowania lekcji religii i etyki od roku szkolnego 2014/2015.
Pytanie: W klasach I-III szkoły podstawowej zgodnie z ramowym planem nauczania realizuje się zajęcia komputerowe. Czy dopuszczalna jest sytuacja, by liczba uczniów w grupie przekraczała liczbę stanowisk komputerowych?
Pytanie: Czy można w roku szkolnym 2014/2015 tworzyć klasy pierwsze nie uwzględniając daty urodzenia dzieci
Pytanie: Czy indywidualne zajęcia rewalidacyjne mogą odbywać się w dni przypadające na pisanie egzaminu gimnazjalnego? Czy muszą zostać przełożone na inny dzień? Czy w ogóle mogą się nie odbyć?
Wkrótce rozpoczną się rekolekcje a wraz z nimi coroczny problem dyrektorów szkół, jak zapewnić bezpieczeństwo zarówno tym, uczniom, którzy w nich uczestniczą, jak i tym, którzy nie uczęszczają na religię. Poznaj 4 procedury dotyczące organizacji pracy szkoły w czasie rekolekcji oraz 5 zasad organizacji zajęć w tym okresie, oraz dowiedz się, czy za dni rekolekcji nauczyciel otrzyma wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.
Pytanie: Czy zajęcia opieki świetlicowej mogą być prowadzone w ramach godzin karcianych? Czy mogą się one odbywać w dowolnej klasie w szkole? Czy musi być osobna pomieszczenie z napisem świetlica? Ile powinny trwać te zajęcia?
Pytanie: Czy gimnastyka korekcyjna jest formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole? Czy nauczyciel ze specjalnością terapia ruchowa z gimnastyką korekcyjną posiada uprawnienia do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Praca wychowawcy jest bardzo czasochłonna i pracochłonna. Wielu nauczycieli nie chce więc pełnić tej roli twierdząc, że zajmuje ona więcej czasu niż pozostałe zadania wykonywane w szkole. Aby ułatwić wypełnienie obowiązków wychowawcy klasy wynikających z obowiązujących przepisów, przygotowaliśmy harmonogramem prac wychowawcy klasy w roku szkolnym 2013/2014.
Pytanie: Szkoła ponadgimnazjalną jest zobowiązana do zakwalifikowania ucznia do poziomu rozszerzonego z języka obcego, jeśli gimnazjum kończył na poziomie III.1. Poziom wiedzy umiejętności tego ucznia w tym zakresie są jednak bardzo słabe. Czy można dostosować poziom rozszerzony do umiejętności ucznia czy należy przenieść go do innej grupy o niższym poziomie?
Pytanie: Czy można realizować zajęcia wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej w jednej grupie dla dziewcząt i chłopców?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty