Pytanie: Czy odprawa emerytalna przysługuje pracownikowi niepedagogicznemu, który z końcem umowy na czas określony zyskuje prawo do emerytury?
Pytanie: Pracownik administracji w trakcie wypowiedzenia umowy o pracę z przyczyn ekonomicznych zakładu otrzymał wypowiedzenie umowy o pracę. Przed upływem wypowiedzenia dostarczył decyzję ZUS o przyznaniu renty. Czy w takiej sytuacji należy wypłacić pracownikowi odprawę rentową, czy odprawę w związku z rozwiązaniem umowy z przyczyn ekonomicznych.
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może wprowadzić do regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych następujący zapis: "Premia uznaniowa wchodzi do wyliczenia podstawy ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy"?
Pytanie: Czy przedszkole niepubliczne, które nie utworzyło zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, chcąc wręczyć pracownikom bony, musi posiadać regulamin przyznawania takich świadczeń?
Pytanie: Przy mojej placówce istnieje gospodarstwo pomocnicze. Zakończenie likwidacji gospodarstwa ustalono na 31 grudnia 2010 r. Jak rozwiązać stosunki pracy z pracownikami (jest ich pięciu)? Czy należeć się im będą odprawy z tego tytułu?
Pytanie: Czy z odprawy można dokonywać potrąceń, tak jak z wynagrodzenia za pracę?
Pytanie: Główna księgowa w zarządzanej przeze mnie szkole w maju 2009 r. przeszła na emeryturę i została jej wypłacona odprawa emerytalna. Problem polega na tym, że ona nadal pracuje i nie rozwiązała umowy o pracę. Co w takiej sytuacji? Czy odprawa jej się należała? A jeżeli nie, to czy teraz powinna ją oddać? Jeśli oddać, to jakie naliczyć odsetki?
Pytanie: Pracownik administracyjny za prowadzenie kasy miał przyznany dodatek specjalny na czas nieokreślony. W związku z przejściem zakładu na księgowość elektroniczną pracownik ten wszystkie płatności przygotowuje i rozlicza przelewami elektronicznymi lub wystawia dokumenty do wypłaty gotówki przez bank. Czy z powodu tej zmiany można zaprzestać z tym dniem dodatku, a zwiększyć płacę zasadniczą o kwotę dodatku, aby pracownik nie stracił na wynagrodzeniu?
Pytanie: Pracownica administracji, która ma już naliczoną emeryturę, jest zatrudniona na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy. Od nowego roku szkolnego organ prowadzący zmniejsza etat w administracji do 1/2. Czy mogę wypłacić odprawę emerytalną, nie rozwiązując stosunku pracy, aby pracownica nie straciła uprawnień do odprawy z tytułu pracy w pełnym wymiarze?
Pytanie: Nasz zespół szkół z przyczyn organizacyjnych, tzn. likwidacji stanowiska, planuje wypowiedzieć umowy o pracę trzem pracownikom obsługi. Czy z tego tytułu zwalnianym pracownikom będzie przysługiwała odprawa?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty