Pytanie: Czy istnieje podstawa prawna, która mówi o tym, że dyrektor szkoły jest zobowiązany do powiadomienia bądź uzyskania z organu prowadzącego, czy też kuratorium pozwolenia na przeprowadzenie zajęć, warsztatów, prelekcji zaproszonych organizacji, stowarzyszeń, uczelni wyższych?
Pytanie: Czy istnieje podstawa prawna do usprawiedliwiania przez rodziców nieobecności uczniów - pracowników młodocianych na zajęciach w branżowej szkole I stopnia? Czy zasadny będzie zapis w statucie szkoły o limicie liczby dni do usprawiedliwienia przez rodziców? Co w przypadku uczniów pełnoletnich?
Pytanie: W roku szkolnym 2020/2021 przyjęto ucznia z Ukrainy do naszej szkoły. Czy w tym roku szkolnym dla tego ucznia przysługują zajęcia wyrównawcze?
Pytanie: W jakim zakresie rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania obowiązuje szkoły niepubliczne? Czy w szkole niepublicznej można podzielić na grupy oddział np. na lekcjach fizyki, polskiego, religii?
Pytanie: Z powodu odległego miejsca zamieszkania nauczyciele odmawiają dojazdu do miejsca zamieszkania ucznia. Czy w roku szkolnym 2022/2023 można realizować zajęcia nauczania indywidualnego na terenie szkoły? Proszę o podstawę prawną do wydanej opinii.
Pytanie: Czy oddział dwujęzyczny w szkole podstawowej może mieć tylko 24 uczniów? Czy w takiej sytuacji podział na grupy z języka nowożytnego jest obligatoryjny, czy należy wystąpić do organu prowadzącego o zgodę? Drugi język nowożytny w klasie dwujęzycznej również będzie wymagał podziału?
Pytanie: Czy można organizować dodatkowy język polski dla uczniów z Ukrainy, łącząc I i II etap edukacyjny na zajęciach? Jakie są wymagane kwalifikacje dla nauczyciela prowadzącego?
Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych to obowiązek szkoły. Dokonuje się jej w ramach wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Przepisy nie mówią, jak często powinna być dokonywana, ale powinna pozwalać na wyciąganie wniosków do dalszej pracy z uczniem. Sprawdź, jak często i w jakich terminach jej dokonywać, aby doskonalić formy wsparcia, rozwijać potencjał ucznia i realizować założenia rewalidacji.
Pytanie: Jakie zasady podziału klas na grupy na językach obcych, informatyce, w-f obowiązują w liceum ogólnokształcącym w roku szkolnym 2022/2023? Które rozporządzenie to reguluje?
Pytanie: Ile osób może liczyć grupa na języku obcym i informatyce (24 czy więcej?), a ile na WF (26 czy więcej?) w roku szkolnym 2022/23?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty