Pytanie: Czy w szkole specjalnej ponadgimnazjalnej zajęcia z gimnastyki korekcyjnej i integracji sensorycznej można zaliczyć do zajęć specjalistycznych w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej ? Ilu uczniów powinno być na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej? Czy powinny trwać 60 minut?
Pytanie: Czy można w ramach własnej procedury ustalić regulamin przyjmowania dzieci na zajęcia z gimnastyki korekcyjnej? Szkoła chce wprowadzić zapis, że na takie zajęcia przyjmowane są tylko dzieci na podstawie zaświadczenia od ortopedy, a nie np. od lekarza rodzinnego.
Pytanie: Od września naukę w klasie pierwszej zasadniczej szkoły zawodowej chce rozpocząć uczeń, który kończył szkołę podstawową w Czechach (uczeń ma polską narodowość i mieszka w Polsce). Uczniowi temu zależałoby jednak na tym, aby praktyczną naukę zawodu realizować u czeskiego pracodawcy. Czy w świetle prawa taka opcja jest możliwa?
Pytanie: Mamy w szkole opracowane procedury postępowania w sytuacji, gdy uczeń wagaruje. Chcielibyśmy także wprowadzić w życie działania przeciwdziałające występowaniu problemu niskiej frekwencji. Kiedy i jak najlepiej to zrobić?
Pytanie: Czy od września 2017 r. zmieni się nazwa „zajęcia komputerowe” dla klas I-III szkoły podstawowej na „informatyka” czy „edukacja informatyczna”? Czy nowa nazwa będzie dotyczyła nowej podstawy programowej, czy klas II i III, które będą kontynuowały starą podstawę programową?
Pytanie: W szkole planowane jest zorganizowanie nocy filmowych w formie edukacyjnej, tzn. młodzież z nauczycielem po obejrzeniu filmu omawia go. Czy są jakieś ograniczenia w tym zakresie w szkole? Jak prawidłowo zorganizować takie zajęcia?
Pytanie: W arkuszu organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018 zapisano uczniowi 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy zmienił się wymiar godzin w porównaniu do lat ubiegłych?
Pytanie: Czy uczniowie w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim mogą być zwolnieni z drugiego języka obcego? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie?
Pytanie: Czy w związku z rozporządzeniem MEN z 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego, szkoły są zobowiązane do realizacji tych zajęć w obydwu formach: klasowo-lekcyjnej oraz zajęć do wyboru przez uczniów? Czy szkoła może realizować zajęcia WF tylko w formie zajęć klasowo-lekcyjnych?
Pytanie: Czy w klasach IV i VII należy planować wychowanie do życia w rodzinie na rok szkolny 2017/2018?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty