Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Organizacja zajęć szkolnych

Jak prawidłowo organizować zajęcia szkolne – sprawdź aktualne porady prawne w jednym miejscu. Znajdziesz tu wskazówki ekspertów dotyczące organizacji zajęć z wychowania fizycznego, łączenia i organizacji pracy w klasach oraz wychowawców klas. Sprawdzisz, jakie zajęcia można zaliczyć do specjalistycznych oraz kiedy można zwolnić ucznia z drugiego języka obcego. W jednym miejscu wszystkie najważniejsze wiadomości o organizacji zajęć szkolnych!

Zmniejszenie liczby godzin z etyki – czy jest możliwe

Pytanie: Czy możliwe jest w szkole niepublicznej (szkoła podstawowa) zmniejszenie tygodniowej liczby godzin etyki z 2 do 1? Od kogo to zależy w przypadku niepublicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez osobę fizyczną (dyrektor i organ prowadzący w jednej osobie)?

Zwolnienie z nauki drugiego języka na podstawie opinii z niepublicznej poradni

Pytanie: Czy opinia w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka może być wydana przez niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogicznej?

Przedmioty nauczane na poziomie rozszerzonym - wzór uchwały rady pedagogicznej

Pytanie: Jak powinna wyglądać uchwała rady pedagogicznej liceum opiniująca przedmioty nauczane na poziomie rozszerzonym? Kto wskazuje przedmioty do rozszerzenia?

Zajęcia z uczniami w czasie ferii zimowych - jak należy zorganizować

Pytanie: Podczas ferii zimowych uczniowie chcą się spotkać z nauczycielem w szkole na kółku języka polskiego, by poszerzyć swoje wiadomości i zainteresowania. Nauczycielka wyraziła na to zgodę. Czy ta forma zajęć w szkole podczas ferii wymaga zgłoszenia - tak jak w przypadku z organizacji wypoczynku zimowego? Czy wystarczy zgoda rodziców i dyrektora szkoły?

Organizacja zajęć z etyki dla jednego ucznia przez okres jednego półrocza

Pytanie: Rodzice uczennicy klasy VI poinformowali pisemnie szkołę (szkoła niepubliczna niepłatna) o rezygnacji z nauki religii. Chcą wystąpić z wnioskiem o nauczanie etyki od drugiego półrocza. Czy szkoła musi zorganizować nauczanie etyki, czy też nie (ze względu na brak możliwości zrealizowania podstawy programowej etyki w ciągu jednego półrocza) i czy dla jednego ucznia szkoła musi to nauczanie zapewnić?

Zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego w ciągu roku dotyczące wcześniejszego okresu

Pytanie: Czy dyrektor powinien zwolnić ucznia z zajęć wychowania fizycznego na podstawie każdej opinii wydanej przez lekarza - nawet krótkotrwałej (tydzień, miesiąc)? Czy do opinii powinien być dołączany wniosek do dyrektora o zwolnienie dziecka? Co w przypadku, gdy lekarz wydaję opinię z datą np. listopadową, a w treści zwalnia z zajęć od września? Od kiedy dyrektor powinien zwolnić takiego ucznia od listopada czy od września?

Dyrektor nie może zwolnić ucznia z zajęć wychowania fizycznego bez odpowiedniej opinii lekarskiej

Pytanie: Uczennica trenuje kilkanaście godzin w tygodniu w klubie sportowym. Ma spore osiągnięcia z zawodów w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Czy na tej podstawie dyrektor szkoły może zwolnić ją z zajęć wychowania fizycznego w roku szkolnym 2015/2016?

Klasyfikacja roczna ucznia mimo 50 proc. nieobecności

Pytanie: Uczeń był klasyfikowany po I półroczu. Na początku miesiąca dostarczył zwolnienie lekarskie z zajęć do końca roku. W związku z tym ilość nieobecności na niektórych zajęciach przekroczy 50 proc. Uczeń w II półroczu był oceniany systematycznie, ma tyle samo ocen, co inni uczniowie, jest więc podstawa, aby wystawić mu ocenę roczną. Czy mimo wszystko nie można tego ucznia klasyfikować ze względu na nieobecność?

Orzeczenie o niepełnosprawności a zwolnienie z zajęć WF-u

Pytanie: Czy uczeń, który posiada orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (znaczny), symbol przyczyny niepełnosprawności  05-R,  10-N, musi jednocześnie posiadać zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego czy w tym przypadku takie orzeczenie jest jednoznaczne ze zwolnieniem z WF-u?

Podział klasy II szkoły podstawowej na grupy na zajęciach z języków obcych

Pytanie: Organ prowadzący wyraził zgodę na podział klas na grupy w I etapie edukacji. W szkole dokonamy podziału od klasy II. Czy można dokonać podziału stosując zapis rozporządzenia dotyczącego II etapu edukacji? Czy właściwe jest, aby nauczyciele języka obcego przeprowadzali test umiejętności na koniec  klasy I, II III i na podstawie wyników klasyfikacji końcoworocznej, wyników testu i obserwacji tempa pracy dokonywali podziału na grupy zgodnie z poziomem umiejętności dzieci? Uczniowie realizują ten sam program nauczania i pracują z tym samym podręcznikiem w grupie zaawansowanej i mniej zaawansowanej.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty