Jak daleko rodzice mogą posunąć się w ingerencji w pracę szkoły? Czy w ten sposób współpracują, czy uniemożliwiają pracę nauczycielom? Takie pytania stawia sobie wielu wychowawców, a nawet dyrektorów szkół. Zobacz, jak rozwiązać kwestie związane z uczestniczeniem rodziców w pracy szkoły.
Pytanie: Czy rada rodziców może w ramach pomocy wsparcia szkoły podpisać umowę z firmą zewnętrzną na wynajęcie ksera (dzierżawa ) i umieścić je w szkole za pozwoleniem dyrekcji szkoły? Jednocześnie sami rodzice je utrzymują realizując stawki za "stronę" ustaloną przez firmę.
Pytanie: Czy dyrektor ma prawo zorganizować radę pedagogiczne w czasie ferii? Jakie są konsekwencje wobec nauczyciela, w przypadku jego nieobecności na takim posiedzeniu?
Skończył się pierwszy semestr. Nauczyciele podsumowali pracę uczniów w całym semestrze i wystawili oceny. Wielu uczniów próbowało „rzutem na taśmę” poprawić oceny, aby uniknąć ocen niespełniających oczekiwań rodziców. W wielu domach końcówka semestru była czasem wzmożonego napięcia, tarć między rodzicami a dziećmi, podejmowania przez rodziców różnych działań, których celem było zmotywowanie, zachęcenie, a czasem nawet zmuszenie dziecka do dodatkowego wysiłku i poprawienia wyników w nauce. W szczególnej sytuacji są uczniowie ostatnich klas szkoły podstawowej, gimnazjum czy liceum. W ich przypadku oceny często wiążą się z sukcesem lub porażką w rekrutacji do nowej szkoły. Czy rodzice wiedzą, jaka jest funkcja oceny szkolnej? Czy swoimi wymaganiami rzeczywiście wpływają na motywację dziecka do nauki? Na spotkaniu z rodzicami porozmawiaj o ocenianiu. Podpowiedz rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi o szkolnych ocenach.
Pytanie: Pytanie dotyczy strony formalnej powoływania zespołów do spraw pomocy psychologiczno - pedagogicznej w gimnazjum: czy decyzja dyrektora oznacza, że wystarczy odrębne pismo powołujące zespół, czy należy tę decyzję wydawać w formie zarządzenia?
Pytanie: Czy w zespole szkół mogą funkcjonować dwie rady pedagogiczne? W tej chwili do zespołu szkół wchodzą następujące typy szkół: technikum, liceum ogólnokształcące, ZSZ (szkoły dzienne) oraz technikum dla dorosłych i szkoła policealna. Czy możliwe jest rozdzielenie tych dwóch szkół tak aby nadzór nad nimi sprawował jeden dyrektor a funkcjonowały dwie rady pedagogiczne? Powodem takiego rozważania jest fakt małej liczebności nauczycieli uczących w szkołach dla dorosłych (5 nauczycieli) i bardzo duża liczba nauczycieli uczących w szkołach dziennych (50 nauczycieli).
Pytanie: Czy dyrektor przedszkola może samodzielnie (bez porozumienia z radą pedagogiczną) podjąć decyzję o filmowaniu dzieci przez cały dzień przez firmę z zewnątrz?
Co może zrobić wychowawca, aby rodzice uczniów czuli się bezpiecznie, byli dla niego wsparciem w procesie wychowywania, otwarcie komunikowali się w kwestiach związanych z nauką i funkcjonowaniem dziecka zarówno w szkole, jak i w domu? Przyjrzymy się zagadnieniu współpracy pomiędzy samymi rodzicami przekonani, że dobra współpraca pomiędzy rodzicami uczniów przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym stronom - szkole, wychowawcy, samym rodzicom a przede wszystkim dzieciom.
Pytanie: Na zebraniu rady pedagogicznej przyjęto nowe dokumenty lub zatwierdzono zmiany w już istniejących, np.: regulamin dyżurów nauczycieli, procedura tworzenia SZPN i SZP, plan WDN, harmonogram realizacji zadań SPP, zmiany w szkolnych zasadach oceniania. Czy wszystkie dokumenty potraktować jako załączniki do RP i umieścić w specjalnej teczce, czy można je umieścić w teczce "Dokumenty szkolne"?
Rada pedagogiczna jest organem kolegialnym i wszystkie swoje decyzje podejmuje w formie uchwał. Warto zapoznać się z przepisami w jakich sprawach rada pedagogiczna wyraża opinie, jakie ma kompetencje stanowiące.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty