Nie zaniedbaj tego! Pierwsze tygodnie w nowej szkole w istotny sposób decydują zarówno o jakości współpracy z rodzicami uczniów, jak i o komforcie pracy wychowawcy z podopiecznymi. Aby od początku organizować dobre relacje na wszystkich płaszczyznach opieki nad nowym zespołem, warto na spotkaniu z rodzicami uczniów podpowiedzieć im, jak pomóc dzieciom w budowaniu dobrego nastawienia do szkoły. Przedstawiamy zestaw wskazówek do przekazania rodzicom podczas jednego z pierwszych spotkań.
Pytanie: Czy samorząd uczniowski może pobierać od uczniów pieniądze na swoje wydatki, np. zakup prezentów z okazji dnia chłopca, zakup słodyczy na dyskotekę szkolną itp.?
Pytanie: Czy w okresie od 30 czerwca 2012 r. do 31 sierpnia 2012 r. (okres wakacji), nauczyciel ma obowiązek uczestniczyć w posiedzeniach rad pedagogicznych? Na ile dni po zakończeniu roku szkolnego i przed jego rozpoczęciem dyrektor może zobowiązać nauczycieli do uczestnictwa w radzie?
Pytanie: Czy rada pedagogiczna szkoły filialnej, składająca się z 4 nauczycieli, może tworzyć jedną radę pedagogiczną z nauczycielami szkoły macierzystej?
Samoocena dziecka, jego poczucie własnej wartości mogą być adekwatne lub nie. Aby dziecko realistycznie oceniało swoją wartość, musi nauczyć się dostrzegać związek pomiędzy wysiłkiem, wytrwałością a osiągnięciami. Dziecko, które adekwatnie ocenia własną wartość, potrafi zidentyfikować własne mocne i słabe strony, dobrze się czuje we własnej skórze. lepiej sobie radzi w różnych obszarach życia. Jeśli poczucie własnej wartości dziecka jest adekwatne, lepiej sobie ono radzi z trudnościami, angażuje się w poszukiwanie rozwiązań, potrafi mówić o trudnościach bez pomniejszania siebie. Nie wszyscy rodzice mają świadomość, jak budować poczucie własnej wartości u dziecka. Dlatego warto na zebraniach z nimi poruszać ten temat.
Zbliżają się rozgrywki Euro 2012. Trwają ostatnie przygotowania przed przyjęciem gości. Polskę czeka wielki, bo trwający trzy tygodnie, festiwal: zabawa, adrenalina związana z rozgrywkami i zagraniczni gości. Przyjedzie do cała rzesza kibiców, turystów, będzie wesoło, kolorowo, wielojęzycznie. Powiedzmy uczciwie, Polacy liczą na zyski − promocję dla kraju, a również pieniądze, które uzyskają rodacy ze sprzedaży gadżetów, wynajmu pokoi itp. Rozkwitną hotele, bary, puby, restauracje i kafejki.Niestety wraz z hotelarzami, sklepikarzami, restauratorami oraz kibicami na Euro szykuje się cała rzesza kieszonkowców, dilerów, stręczycieli, handlarzy żywym towarem oraz ludzi, dla których prowadzone rozgrywki staną się okazją do wszczęcia bójek i tak zwanych zadym. Uczniowie niezależnie czy zamieszkują w miastach, w których odbywać się będą rozgrywki, czy też w mniejszych miasteczkach, wsiach, zechcą zasmakować atmosfery wielonarodowościowego festynu. Mogą się jednak przypadkowo stać ofiarami bądź wręcz przeciwnie − w sposób zupełnie świadomy sprawcami czynów karalnych. I choć placówki oświatowe w trakcie rozgrywek będą pełniły swoje zadania statutowe, to jednak znaczna część młodzieży okres ten potraktuje jako okazję do zabawy i w trakcie trwania lekcji, lub po ich zakończeniu, zechce zaznać atmosfery globalnego festynu. Bez znaczenia stanie się miejsce zamieszkania i kształcenia. Dlatego przede wszystkim w szkole trzeba pamiętać, że młodzież, która wejdzie w konflikt z prawem lub padnie ofiarą czynów karalnych, nadal pozostanie uczniami i na nauczycielach będą w dużej mierze spoczywać zadania naprawcze i wspierające. Dlatego też jeszcze przed rozgrywkami Euro 2012 należy podjąć wszelkie możliwe działania profilaktyczne nakierowane na dzieci, młodzież oraz ich rodziców.
Mogą zawładnąć człowiekiem, wyłączyć zanim jeszcze pomyśli, dlaczego. Emocje − stały składnik ludzkiej natury. Człowiek inteligentny emocjonalnie potrafi rozpoznać swoje uczucia, produktywnie kierować nimi i wyrażać je. Miejscem, w którym dziecko przede wszystkim zdobywa kompetencje składające się na inteligencję emocjonalną jest dom rodzinny. Warto przedstawić rodzicom uczniów, czym jest inteligencja emocjonalna i dlaczego warto ją doskonalić.
Pytanie: Czy zespoły ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej muszą do 31 marca ustalić zakres, w którym uczeń wymaga pomocy oraz określić formy, sposoby i okres udzielania pomocy, czy mogą to zrobić na początku kwietnia?
Pytanie: Czy jest konkretny, wymagany wzór arkusza do powołania zespołów do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej?
Pytanie: Czy nauczyciel ma prawo zrelacjonować przebieg spotkania rady pedagogicznej i takie informacje przesłać do związków zawodowych? Ponadto, w piśmie tym zawarta była ocena postępowania dyrektora szkoły.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty