Pytanie: Czy w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej musi być program wychowawczy jako osobny dokument? Czy nie wystarczą zapisy w statucie, np. w dziale uczniowie?
Pytanie: Kto ponosi odpowiedzialność za program wychowawczy sporządzony niepoprawnie lub nieprzynoszący efektów?
Pytanie: Jaką dokumentację powinienem opracować po zrealizowaniu programu naprawczego?
Pytanie: Zostałem zobowiązany do przygotowania programu poprawy efektywności wychowania. Sporządziłem już program oraz harmonogram działań. Niestety, zaplanowane zadania wymagają większych nakładów finansowych, niż posiadamy. Czy mogę wnioskować do organu prowadzącego o przydzielenie dodatkowych środków?
Pytanie: Pedagog szkoły nie uzupełnia na bieżąco swojego dziennika w zakresie podejmowanych czynności. Kto ponosi odpowiedzialność za poprawność i kompletność wpisów do dokumentacji?
Pytanie: Przygotowując program poprawy efektywności wychowania, określiłem cele i zadania, które musimy osiągnąć. Nie wiem, w jaki sposób dostosować strategię postępowania do ich realizacji.
Pytanie: Tworząc program naprawczy, rada pedagogiczna zaproponowała, by ewaluacji programu dokonać dopiero po zrealizowaniu wszystkich zaplanowanych zadań. Ja uważam, że oceny efektywności programu należy dokonywać na bieżąco, np. po każdym wdrożonym działaniu. Kiedy powinna być dokonana ocena skuteczności programu?
Pytanie: Kuratorium po kontroli mojej szkoły wydało zalecenia dotyczące programu wychowawczego. Zdaniem kuratora, opracowany program wychowawczy nie przewiduje wspierania aktywności i inicjatyw młodzieży. W jaki sposób zapewnić uczniom możliwość tworzenia własnych form aktywności, rozwijających zainteresowania, uzdolnienia i umiejętności?
Pytanie: Rada rodziców nie może dojść do porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie treści programu wychowawczego szkoły. Niedługo upłynie miesiąc od rozpoczęcia roku szkolnego, a program nie jest ustalony. Czy w takiej sytuacji mogę sam ustalić treść programu?
Pytanie: W wyniku kontroli kuratorium otrzymałem polecenie przygotowania programu poprawy efektywności wychowania. Z niektórymi wnioskami się zgadzam, ale do kilku punktów mam uwagi. Czy mam prawo wnieść zastrzeżenia?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty