Dodatek funkcyjny to składnik wynagrodzenia nie tylko nauczyciela ale także pracownika samorządowego. Przysługuje on według zasad określonych w regulaminie wynagradzania. Sprawdź, jak zgodnie z prawem zaprzestać jego wypłaty względem pracownika samorządowego.
Odmiennie niż w przypadku nauczycieli w przepisach powszechnie obowiązującego prawa nie znajdziemy regulacji dotyczącej warunków przyznawania dodatku funkcyjnego pracownikom samorządowym. To regulamin wynagradzania pracowników samorządowych w danej jednostce oświaty reguluje warunki i sposób przyznawania:
dla pracowników samorządowych (art. 39 ust. 2 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych).
Co istotne, dodatek funkcyjny nie jest obligatoryjnym składnikiem wynagrodzenia pracownika samorządowego. Regulamin wynagradzania może bowiem w ogóle nie przewidywać tego typu dodatku – i wtedy nie będzie on wypłacany. Jeśli jednak regulamin przewiduje jego przyznanie, to niewypłacenie dodatku pracownikowi uprawnionemu według regulaminu byłoby naruszeniem prawa, nawet w przypadku zawarcia porozumienia w tej sprawie.
Aby zaprzestać wypłaty dodatku funkcyjnego w związku z pełnieniem określonej funkcji, należy więc dokonać zmiany regulaminu wynagradzania albo nakazać pracownikowi zaprzestanie pełnienia funkcji uprawniającej do dodatku.
Jeżeli wybieramy to pierwsze rozwiązanie to w pierwszej kolejności musimy zmienić regulamin wynagradzania, a dopiero na tej podstawie możemy dokonać zmian w umowie o pracę. Zmiany te mogą być dokonane w drodze:
W przypadku porozumienia nie jest konieczne wskazywanie przyczyny jego zawarcia. Wymóg taki dotyczy natomiast wypowiedzenia (art. 30 § 4 w zw. z art. 42 § 1 Kodeksu pracy).
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń