Edukacja zdrowotna i inne zmiany w szkołach artystycznych

Data publikacji: 17 kwietnia 2025 r.
Poleć znajomemu
Edukacja zdrowotna i inne zmiany w szkołach artystycznych

W związku z wprowadzeniem przedmiotu edukacja zdrowotna w szkole artystycznej konieczna jest aktualizacja przepisów dotyczących świadectw i dyplomów i innych druków. Sprawdź, co zmieni się w tym zakresie w szkołach artystycznych.

Edukacja zdrowotna zamiast wychowania do życia w rodzinie w szkole artystycznej

W projekcie przewidziano zastąpienie nieobowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących wychowania do życia w rodzinie nieobowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi ogólnokształcącymi edukacji zdrowotnej. Konieczne są w związku z tym zmiany w zakresie dokumentacji nauczania – nazwa „wychowanie do życia w rodzinie” w świadectwie, suplemencie do dyplomu oraz w arkuszu ocen zostanie zastąpiona „edukacją zdrowotną”.

Nowe protokoły egzaminu dyplomowego w specjalności fortepianmistrzostwo

Kolejna ze zmian dotyczy określenia wzoru protokołu egzaminu dyplomowego w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia i szkole muzycznej II stopnia dla nowej specjalności fortepianmistrzostwo. Wzory te określono w załącznikach nr 2 i 3 do rozporządzenia. Polegają one na dodaniu wzoru nr 34a (symbol ART/50/f), na którym będzie sporządzany protokół egzaminu dyplomowego w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia i szkole muzycznej II stopnia w specjalności fortepianmistrzostwo w specjalizacji strojenie i korekta fortepianów, a także zmianie przeznaczenie druku nr 36 (będzie on także drukiem protokołu egzaminu dyplomowego w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia i szkole muzycznej II stopnia w specjalności fortepianmistrzostwo w specjalizacji budowa i renowacja fortepianów).

Rozwiązania precyzujące w zakresie legitymacji szkolnej w szkole artystycznej

W szkołach artystycznych nadal funkcjonują papierowe legitymacje szkolne. W związku z tym w projekcie uzupełniono dotychczasowe rozwiązania, wskazując, że legitymacja szkolna w postaci papierowej powinna być opatrzona, tak jak dotąd, odciskiem pieczęci urzędowej szkoły, którego średnica wynosi 20 mm. Odcisk umieszcza się na stronie 1 legitymacji szkolnej w postaci papierowej. Ważność papierowej legitymacji będzie potwierdzana odpowiednio w kolejnym roku szkolnym (w przypadku uczniów szkół artystycznych oprócz policealnych szkół artystycznych) albo w kolejnym semestrze (w przypadku słuchaczy policealnych szkół artystycznych) poprzez umieszczenie hologramu.

Korekty druków

W projekcie przewidziano także korekty omyłek w następujących drukach:

  • druk nr 8 (symbol ART/5/w) – świadectwo szkolne z wyróżnieniem dla uczniów klas szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne i kształcenie artystyczne w zakresie klas I-III liceum ogólnokształcącego;
  • druk nr 43 (symbol ART/62) – arkusz ocen dla uczniów ogólnokształcącej szkoły baletowej – na stronach 7, 12 i 13 zawierających klasyfikację końcową w zakresie zajęć edukacyjnych ogólnokształcących,
  • druk nr 44 (symbol ART/63) – arkusz ocen dla uczniów szkoły artystycznej realizującej wyłącznie kształcenie artystyczne, z wyjątkiem artystycznej szkoły;
  • druki nr 49, 51, 52 i 53 (symbole ART/90, ART/92, ART/93, ART/94) będące odpowiednio poddrukami duplikatów świadectw, świadectw placówki artystycznej i suplementów do dyplomów,
  • pierwsze strony wzorów druków poddruków duplikatów świadectw, świadectw placówki artystycznej i suplementów do dyplomów nr 49, 51, 52 i 53 (symbole ART/90, ART/92, ART/93, ART/94),
Źródło:

Projekt rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków publicznych szkół i placówek artystycznych

Opracowanie: Michał Kowalski

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql