W polskich szkołach coraz bardziej popularna staje się praca z uczniem w formie tutoringu. Choć ta nowoczesna metoda kształcenie wymaga dużego wysiłku i zaangażowania nauczyciela - efekty przynoszą wiele korzyści: samodzielność ucznia, samodyscyplinę, odpowiedzialność, umiejętność wykorzystywania swoich mocnych stron. W szkołach stosujących tutoring, przyniósł on pozytywną zmianę relacji łączących ucznia i nauczyciela. Wpływa też na poprawę wizerunku szkoły. Na czym polega tutoring, jak krok po kroku wprowadzić do szkoły nową metodę kształcenia, czy wiąże się do z dodatkowymi kosztami, kwalifikacjami nauczycieli - w tym raporcie specjalnym.
Pytanie: Czy jeśli zrezygnują wszyscy uczniowie danej klasy z zajęć WDŻ, to godziny tych zajęć można przeznaczyć na realizację innego przedmiotu (np. maturalnego)?
Pytanie: Czy młodzież z oddziału przygotowawczego może korzystać z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego? Czy do oddziału przygotowawczego (klasa I Liceum Ogólnokształcąco), który realizuje 26 godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, można przydzielić dodatkową, bezpłatną naukę języka polskiego - 2 godziny?
Pytanie: Czy uczeń zwolniony z zajęć wychowania fizycznego na podstawie zaświadczenia lekarskiego może być zwolniony przez rodziców/opiekunów prawnych z obecności na tych zajęciach?
Pytanie: Czy nowe rozporządzenie obowiązujące od 1 września 2018 r. dotyczące doradztwa zawodowego obowiązuje w obecnym trzyletnim liceum ogólnokształcącym? Czy będzie dotyczyć liceum czteroletniego?
Pytanie: Czy uczeń, który zmienił szkołę i w byłej szkole zrealizował obowiązkowe zajęcia edukacji dla bezpieczeństwa, uzyskując ocenę pozytywną, może uczestniczyć ponownie w tych zajęciach i być ocenianym. Nadmieniam, że ów uczeń chce uczestniczyć w zajęciach.
Pytanie: Jaka jest procedura utworzenia od 1 września 2018 r. klasy integracyjnej w szkole podstawowej?
Pytanie: Na które rozporządzenie MEN należy się powołać, zwalniając ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego od 1 września 2017 r.?
Pytanie: Ilu uczniów – wg nowego rozporządzenia MEN – może liczyć oddział w szkole specjalnej przeznaczony wspólnie dla uczniów z jedną niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i z niepełnosprawnościami sprzężonymi (np. niepełnosprawność w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchowa)?
Pytanie: Czy w roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 uczniowie klas gimnazjalnych będą mieli obowiązek realizacji projektu gimnazjalnego, którego temat widnieje na świadectwie, a ocena jest cząstkową oceną zachowania?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty