Pytanie: Na stanowisku referenta ds. kadrowych została zatrudniona pracownica na czas zastępstwa nieobecnego pracownika. W związku z tym, że osoba zastępowana nie wróci już do pracy, chcemy powierzyć na stałe to stanowisko pracownicy, która obecnie pracuje na zastępstwo. Czy w tej sytuacji konieczne jest przeprowadzenie konkursu?
Pytanie: Z dniem 30 września 2010 r. w szkole przestaje pełnić obowiązki główny księgowy, z którym pracodawca rozwiązuje umowę o pracę za 3-miesięcznym wypowiedzeniem. Komu główny księgowy przekazuje obowiązki? Czy może je przekazać osobie, która zastępowała go przez okres 5 miesięcy, podczas pobytu księgowego na zwolnieniu lekarskim? Czy należy powołać komisję i kto powinien być w składzie takiej komisji? Jakie dokumenty powinny być przekazane?
Pytanie: Pracownik administracji był zatrudniony na podstawie umowy na zastępstwo. Bezpośrednio po rozwiązaniu tej umowy zawarto z nim umowę na czas określony. Od 1 lipca 2010 r. chcę zawrzeć z tą osobą kolejną umowę - czy musi to już być umowa na czas nieokreślony?
Pytanie: Pracownik obsługi przebywający na emeryturze zatrudniany jest z powodu niemożności znalezienia pracownika na tym stanowisku na umowy na czas określony. Czy w jego przypadku ma zastosowanie przepis mówiący, że trzecia umowa o pracę powinna być zawarta na czas nieokreślony? Czy w przypadku emeryta działa ten przepis?
Pytanie: Dnia 31 sierpnia 2010 r. pracownica administracji idzie na emeryturę. Chciałabym ją zatrudnić na podstawie umowy o pracę na 1/2 etatu od 1 września 2010 r. Czy jest możliwe ponowne zatrudnienie pracownika administracji, który rozwiązał stosunek pracy i przeszedł na emeryturę, bez ogłaszania konkursu?
Pytanie: Główna księgowa po urlopie macierzyńskim chce powrócić do pracy, ale w obniżonym wymiarze do ½ etatu. Chcę zatrudnić na stałe księgową, która zastępowała naszą księgową w czasie urlopu macierzyńskiego. Czy muszę ogłosić nabór na to stanowisko?
Pytanie: W sekretariacie zespołu szkół (w sumie ponad 500 uczniów) zatrudniona jest jedna osoba, jako sekretarz szkoły podstawowej oraz referent obsługujący gimnazjum. Czy można zatrudnić drugiego sekretarza szkoły?
Pytanie: Zawarliśmy drugą umowę o pracę z pracownikiem administracji na czas określony od lutego 2009 r. na 3 lata. Czy ta umowa w związku z ustawą antykryzysową będzie umową na czas nieokreślony? Czy następna umowa zawarta z tym samym pracownikiem będzie umową na czas określony czy nieokreślony?
Pytanie: Z powodu braków kadrowych (1/2 etatu szatniarki) zamierzam pracownikom kuchni zatrudnionym w pełnym wymiarze dodać po 1/4 etatu szatniarki. Godziny pracy na obu stanowiskach nie będą się pokrywać. Czy są przepisy, które zabraniają zatrudnienia swojego pracownika na więcej niż jednym etacie w tej samej szkole?
Pytanie: Jakie uprawnienia pracownicze posiada pracownik szkoły z orzeczeniem o niepełnosprawności?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty