Organizacja pracy szkoły niezgodna z zatwierdzonym arkuszem organizacyjnym, np. zmiana przeznaczenia przydzielonych środków, jest działaniem niezgodnym z prawem (naruszenie dyscypliny budżetowej).
Wyrażenie zgody na prowadzenie przez jednego nauczyciela zajęć z uczniami dwóch oddziałów będzie stworzeniem zagrożenia dla bezpieczeństwa uczniów i naruszeniem przez dyrektora szkoły jego podstawowego obowiązku zapewnienia uczniom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę.
Szkoły, z wyłączeniem szkół dla dorosłych, są obowiązane do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego. Obowiązkowy wymiar zajęć wychowania fizycznego dla uczniów gimnazjów wynosi 4 godziny lekcyjne w ciągu tygodnia. Przeczytaj, w jakiej formie należy je prowadzić!
Warunkiem rozwijania umiejętności językowych na III etapie edukacyjnym jest zapewnienie uczniom kontynuacji nauki języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej. Nauczyciele powinni właściwie określić i wykorzystać zdobyte przez uczniów w szkole podstawowej umiejętności językowe.
Ramowe plany nauczania obowiązujące w przypadku klasy I szkoły podstawowej od 1 września 2012 r. w przypadku obecnych klas II i III szkoły podstawowej od 1 września 2012 r. do 31 sierpnia 2014 r. ujmują jedynie wymiar godzin zajęć obowiązkowych i dodatkowych, natomiast nie ujmują zajęć nazwanych nieobowiązkowymi.
Dyrektor szkoły jest obowiązany umożliwić uczniom naukę języka obcego na właściwym poziomie zaawansowania stosując jedno z dwóch wskazanych rozwiązań prawnych.
Przepisy w sprawie ramowych statutów nie przewidują liceów ani oddziałów specjalnych dla uczniów z autyzmem czy ZA, tak więc w świetle prawa możliwą formą kształcenia dla tych uczniów są licea ogólnodostępne lub integracyjne, lub oddziały integracyjne w szkołach liceach ogólnodostępnych
Proces nauczania staje się coraz bardziej indywidualizowany i sam podział na grupy powinien być przez wszystkich odbierany pozytywnie, bo im mniejsze grupy, tym lepszy kontakt ucznia z nauczycielem, który ma więcej czasu dla każdego z nich.
Za organizację indywidualnego nauczania odpowiada dyrektor szkoły, który na podstawie orzeczenia ustala zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania oraz formy i zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jednym z elementów, które decydują o efektywności kształcenia i bezpieczeństwie uczniów w szkole jest liczba uczniów w oddziałach. Ustalenie jej pozostaje w kompetencji organów prowadzących szkoły, które działają w różnorodnych i złożonych warunkach, w tym demograficznych i finansowych.
Dnia 25 maja ruszyła Kampania „Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami", zainicjowana przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów we współpracy z innymi resortami. Jej głównym celem jest zaangażowanie Polaków do zaprezentowania się jako społeczeństwo otwarte, gościnne i serdeczne. Ma zachęcać również młode pokolenie do pokazania naszej tradycyjnej, fantastycznej gościnności
Klasami sportowymi są oddziały, w których prowadzone jest szkolenie sportowe w jednej lub kilku dyscyplinach sportu, w kolejnych co najmniej trzech klasach danego typu szkoły, dla co najmniej 20 uczniów w oddziale.
Działalność edukacyjna szkoły jest określona m. in. przez szkolny zestaw programów nauczania. Stanowią go dopuszczone do użytku przez dyrektora szkoły programy nauczania przedstawione przez poszczególnych nauczycieli. W szkolnym zestawie programów nauczania musi być uwzględniona całość podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla danego etapu edukacyjnego.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami biblioteka szkolna powinna być prowadzona w każdej szkole publicznej. Jej działalność jest nierozerwalnie związana z wykonywaniem przez szkołę jej zadań statutowych.
Dyrektor odpowiada za realizację wskazanych w ramówce wymiarów godzin. Od 1 września 2012r. wchodzi w życie nowe rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.