Przepisy prawa oświatowego nie rozstrzygają, czy w placówce, do której uczęszcza dziecko, należy przechowywać kopię (skan) czy oryginał orzeczenia wydanego przez poradnię. W szkole powinien jednak pozostać oryginał, ponieważ orzeczenie jest dokumentem wydawanym wyłącznie w celu organizacji kształcenia i dokument ten nie może być wykorzystany dla innych celów. Rodzic może zawsze uzyskać w poradni kopię orzeczenia.
Z przepisów prawa oświatowego wynika, że dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność należy obowiązkowo zorganizować zajęcia rewalidacyjne. Sposób prowadzenia tych zajęć nie może zostać odgórnie narzucony szkole i uczniowi. Sprawdzamy i podpowiadamy, jak prawidłowo zorganizować zajęcia rewalidacyjne.
Pytanie: Czy uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym należy się rewalidacja?
Pytanie: Czy zajęcia realizowane z uczniem w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia z danego przedmiotu muszą być realizowane wyłącznie w formie dzielenia zajęć wspólnie z oddziałem klasowym, a części realizowanej indywidualnie? W opinii poradni PP jest jasno wskazany zakres, w jakim uczeń nie powinien uczęszczać na zajęcia wspólnie z oddziałem klasowym. Czy organ prowadzący może nie uwzględnić zaleceń poradni co do zakresu, w jakim zajęcia powinny być realizowane indywidualnie z uczniem i nie zaakceptować wniosku dyrektora o przydzielenie tylko indywidualnych godzin z danego przedmiotu w ramach ZŚK?
Pytanie: W jaki sposób i w jakim miejscu realizują zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej dzieci w edukacji domowej z orzeczeniami? Czy realizacją zaleceń zajmuje się tylko szkoła, czy również inne podmioty?
Pytanie: Czy dyrektor niepublicznej szkoły podstawowej, w stosunku do opinii o kształceniu specjalnym, które otrzyma przed 30 września, może w IPET wpisać uruchomienie terapii od 1 stycznia kolejnego roku kalendarzowego, tj. od dnia otrzymania dotacji na to dziecko?
Pytanie: Mam pytanie dotyczące organizacji nauczania indywidualnego. Wystąpił problem z przyznaniem godzin, gdyż organ prowadzący przydziela zazwyczaj 10 godzin zajęć tygodniowo. Na fizykę i chemię zatem przypada po 0,5 godziny na tydzień. Czy dyrektor szkoły może przydzielić na jedno półrocze 1 godzinę chemii, a na drugie 1 godzinę fizyki, zamiast po 0,5 godziny z każdego przedmiotu przez cały rok?
Przepisy jednoznacznie wskazuje, jakiemu uczniowi i na ile można przedłużyć okres nauki. Wątpliwe staje się jednak to, o ile można wydłużyć naukę w szkole ponadpodstawowej, jeśli okres ten wcześniej był już wydłużany. A także, kto ostatecznie podejmuje decyzję o wydłużeniu. W artykule przedstawiamy najważniejsze rozważania na temat przedłużania okresu nauki uczniowi. Znajdziesz tu również procedurę oraz niezbędne wzory dokumentów.
Pytanie: Czy w nauczaniu indywidualnym realizuje się zajęcia socjoterapeutyczne dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym? Uczeń posiada orzeczenie o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na stan zdrowia.
Pytanie: Czy można przyjąć ucznia do szkoły specjalnej ponadpodstawowej na podstawie orzeczenia z prywatnej poradni?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty