Pytanie: Czy na wniosku o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego składanego do poradni psychologiczno-pedagogicznej, muszą obowiązkowo podpisać się oboje rodzice?
Rodzice mogą zrezygnować z zajęć, które są wpisane dla ucznia w orzeczeniu wydanym przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Wola rodziców jest podstawą zaprzestania organizacji zajęć w związku z wykonywaną przez rodziców władzą rodzicielską. Jednak należy ocenić, czy takie działanie jest korzystne dla dziecka. Sprawdzamy, co powinien zrobić rodzic, chcąc zrezygnować z zajęć z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub z nauczyciela wspomagającego oraz jakie są zadania dyrektora i szkoły w tym zakresie.
W przypadku gdy uczennica jest w ciąży, konieczne jest zapewnienie jej takich udogodnień, by mogła ona w miarę możliwości zaliczyć zajęcia. Sprawdź, jakie kroki należy podjąć w celu udzielenia pomocy i wsparcia uczennicy, która spodziewa się dziecka.
Pytanie: Czy zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej są prowadzone z godzin przyznanych w arkuszu na doradztwo zawodowe? Czy są to odrębne godziny zapisane w arkuszu? Kto je powinien prowadzić i w jakim wymiarze?
Pytanie: Jak liczna może być grupa na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się?
Pytanie: Czy zajęcia rewalidacyjne mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w czasie długotrwałej nieobecności ucznia związanej z jego stanem zdrowotnym (np. 2 tygodnie)?
Pytanie: Na jakiej podstawie i w jakim przypadku dyrektor szkoły zwalnia ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z egzaminu ósmoklasisty, a kiedy jest zwolniony obligatoryjnie na podstawie zapisów w orzeczeniu?
Pytanie: Czy zajęcia rewalidacyjne w szkole ogólnodostępnej muszą być realizowane indywidualnie, czy mogą być prowadzone np. w dwuosobowej grupie? Jak zorganizować zajęcia rewalidacyjne dla uczniów, jeśli mają wydane orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z tego samego względu (np. dwaj uczniowie słabosłyszący, dwie uczennice z zespołem Aspergera itd.) i w związku z tym bardzo podobne zalecenia?
Pytanie: Uczeń klasy VII i VIII z autyzmem zwolniony jest z nauki drugiego języka. Jakie w zamian zajęcia musi zorganizować dyrektor?
Zwolnienie z nauki drugiego języka nie jest decyzją administracyjną a przepisy nie określają zasad zmiany lub wycofania takiego wniosku. Nie ma podstawy prawnej uwzgledniającej możliwość cofnięcia takiego wniosku. Sprawdzamy, czy i na jakiej podstawie można wycofać wniosek o zwolnienie z nauki drugiego języka obcego.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty