Najważniejszym grudniowym zadaniem w szkole jest niewątpliwie przyjęcie rozwiązań związanych z ochroną sygnalistów. Chodzi tu przede wszystkim o opracowanie kanałów zgłoszeń wewnętrznych i wdrożenie regulaminu tych zgłoszeń. To jednak nie wszystko. Przydatna jest także wiedza o innych sposobach sygnalizowania naruszeń prawa tj. zgłoszeniu zewnętrznym i ujawnieniu publicznym. Sprawdź, jak wdrożyć nowe rozwiązania w zakresie ochrony sygnalistów w szkole.
Obowiązkiem szkoły jest przede wszystkim wdrożenie kanałów przyjmowania zgłoszeń. Niemniej jednak nie jest to konieczne dla każdej osoby, która może dokonać zgłoszenia.
Kanały zgłoszeń należy zapewnić co najmniej dla pracowników szkoły. Względem pozostałych osób jest to dopuszczalne, ale nie obowiązkowe.
W ramach kanału zgłoszeń szkoła musi wybrać formę ich dokonywania. Rozwiązania w tym zakresie prezentujemy w poniższej tabeli.
Forma dokonywania zgłoszeń wewnętrznych |
Wariant |
Obligatoryjna czy fakultatywna |
pisemna |
papierowo |
obligatoryjna (ale tylko jeden z wariantów) |
elektronicznie |
||
ustna |
telefonicznie |
obligatoryjna (ale tylko jeden z wariantów) |
za pomocą innych systemów komunikacji głosowej |
||
bezpośrednie spotkanie ze zgłaszającym (w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia) |
obligatoryjna (ale tylko na żądanie zgłaszającego) |
Szkoła musi zapewnić możliwość dokonywania zgłoszeń zarówno pisemnie, jak i ustnie. Przy czym w ramach formy pisemnej, jak i ustnej wystarczy zastosować po jednym z przedstawionych wariantów. Natomiast w każdym przypadku należy spełnić żądanie bezpośredniego spotkania ze zgłaszającym.
Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie
Zaloguj się:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń