Na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych ukazał się poradnik dla dyrektorów „Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów?”. To kolejna już publikacja z serii vademeców „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”. Dyrektorzy szkół znajdą tu m.in. scenariusze rad pedagogicznych, arkusze obserwacji lekcji, a co najważniejsze – wiele podpowiedzi, jak skutecznie wspierać nauczycieli, uczniów i rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego uczenia się.
Publikacja ma charakter praktycznego poradnika. Zaprezentowano w nim najnowsze wyniki badań w omawianych obszarach, ale również konkretne wskazówki i narzędzia, które mogą zostać wdrożone przez dyrekcje szkół.
Jak wskazują twórcy poradnika, szczególnie warto zapoznać się z rozdziałem 3.2.1, w którym zaprezentowano przykładowy Plan pracy szkoły, mający na celu systemowe rozwijanie samodzielnego uczenia się uczniów. Zawiera on propozycje działań, które mogą objąć wszystkie podmioty zaangażowane w rozwój uczniów.
W poradniku znajdują się również szczegółowe narzędzia do każdego zaproponowanego działania, w tym:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń