Wspieranie uczniów w samodzielnym uczeniu się – vademecum dla dyrektorów

Data publikacji: 14 października 2024 r.
Poleć znajomemu
Wspieranie uczniów w samodzielnym uczeniu się – vademecum dla dyrektorów

Na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych ukazał się poradnik dla dyrektorów „Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów?”. To kolejna już publikacja z serii vademeców „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”. Dyrektorzy szkół znajdą tu m.in. scenariusze rad pedagogicznych, arkusze obserwacji lekcji, a co najważniejsze – wiele podpowiedzi, jak skutecznie wspierać nauczycieli, uczniów i rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego uczenia się.

Działania dyrekcji w zakresie zmiany podejścia do prac domowych

Publikacja ma charakter praktycznego poradnika. Zaprezentowano w nim najnowsze wyniki badań w omawianych obszarach, ale również konkretne wskazówki i narzędzia, które mogą zostać wdrożone przez dyrekcje szkół.

Jak wskazują twórcy poradnika, szczególnie warto zapoznać się z rozdziałem 3.2.1, w którym zaprezentowano przykładowy Plan pracy szkoły, mający na celu systemowe rozwijanie samodzielnego uczenia się uczniów. Zawiera on propozycje działań, które mogą objąć wszystkie podmioty zaangażowane w rozwój uczniów.

W poradniku znajdują się również szczegółowe narzędzia do każdego zaproponowanego działania, w tym:

  • scenariusze rad pedagogicznych,
  • scenariusze spotkań z rodzicami,
  • przykłady zajęć z uczniami,
  • arkusze obserwacji lekcji i ewaluacji.
Materiały zostały przygotowane w taki sposób, żeby można było je wydrukować, wypełniać i korzystać z nich w praktyce. Strony te zostały oznaczone symbolem drukarki.
Źródło:
Opracowanie: Monika Fidler

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql