brak prac domowych

Wspieranie uczniów w samodzielnym uczeniu się – vademecum dla dyrektorów
Na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych ukazał się poradnik dla dyrektorów „Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów?”. To kolejna już publikacja z serii vademeców „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”. Dyrektorzy szkół znajdą tu m.in. scenariusze rad pedagogicznych, arkusze obserwacji lekcji, a co najważniejsze – wiele podpowiedzi, jak skutecznie wspierać nauczycieli, uczniów i rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego uczenia się.

Niezadawanie prac domowych! Jak zrozumieć nowe przepisy – pobierz informatory
W związku z wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących niezadawania prac domowych, Instytut Badań Edukacyjnych opublikował informatory dla nauczycieli Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się. Mają one za zadanie pomóc zrozumieć i stosować w praktyce najnowsze przepisy dotyczące niezadawania prac uczniom.

Od kwietnia nie będzie prac domowych
Jak zakładał projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie oceniania, w klasach I-III nie będzie prac domowych – z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających małą motorykę. Natomiast w klasach IV-VIII zadania będą nieobowiązkowe i nieoceniane. Minister Edukacji podpisała nowelizację rozporządzenia dotyczącego oceniania. Zmiany wchodzą w życie już 1 kwietnia br.

Brak prac domowych również w szkołach artystycznych
Niedawno ukazał się projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie oceniania dotyczący likwidacji prac domowych w kształceniu ogólnym, a już podobne przepisy pojawiły się w projekcie dotyczącym oceniania w szkołach artystycznych. Czy przewidywane są te same zmiany dotyczące likwidacji prac domowych? Sprawdzamy!