Rosnąca od kilku lat liczba uczniów, którzy unikają lekcji wychowania fizycznego po raz kolejny zainspirowała Rzecznika Praw Dziecka do zaproponowania zmian w przepisach oświatowych. Rzecznik wskazuje na konieczność określenia w wewnątrzszkolnym systemie oceniania, przy jakim wysiłku i wkładzie pracy w wykonywanie zadań, uczeń może uzyskiwać coraz wyższe oceny z WF, łącznie z otrzymaniem oceny celującej.
Lekcje WF od kilku lat są utrapieniem uczniów. Nieatrakcyjne zajęcia oraz niejasne kryteria oceniania, zniechęcają ich do uczęszczania na te zajęcia. Rozwiązaniem problemu miało być ich uatrakcyjnienie poprzez wprowadzenie rodzaju aktywności do wyboru, jednakże blisko 60% ankietowanych szkołach nie były organizowane zajęcia w tej formie. Rzecznik Praw Dziecka apeluje do MEN o podjęcie dalszych kroków w celu zachęcenia uczniów do aktywności sportowej w szkole. W piśmie do MEN, Rzecznik zwrócił uwagę, że ocena z lekcji WF jest wliczana do średniej ocen, co może skłaniać zdolnych, lecz mniej wysportowanych uczniów do rezygnacji z uczęszczania na te zajęcia, aby ocena z WF nie obniżała wysokiej średniej ocen z pozostałych zajęć edukacyjnych.
Źródło:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń