Prowadzenie terapii logopedycznej w przedszkolu, zarówno publicznym, jak i niepublicznym, wiąże się z konkretnymi obowiązkami formalnymi. Logopeda musi nie tylko diagnozować potrzeby dziecka i prowadzić zajęcia, ale również dokumentować przebieg udzielanej pomocy zgodnie z przepisami prawa. W artykule wyjaśniamy, jakie dokumenty są wymagane, co powinien zawierać program terapii oraz jak prawidłowo prowadzić dzienniki zajęć. Przypominamy również, że obowiązki dokumentacyjne dotyczą również przedszkoli niepublicznych, jeśli chcą one otrzymywać dotację w pełnej wysokości.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Na stronie internetowej MEN można znaleźć wzór karty indywidualnych potrzeb ucznia oraz plan działań wspierających, które od nowego roku szkolnego przydadzą się zespołom ds. planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych.
Minister Katarzyna Hall wystosowała list do dyrektorów i nauczycieli przedszkoli i gimnazjów w związku z organizacją udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na podstawie nowych przepisów. Zaznaczyła w nim, że nowe rozwiązania wymagają pewnego dodatkowego wysiłku, a w trakcie ich wdrażania mogą pojawić się różne wątpliwości co do właściwej interpretacji i stosowania przepisów. MEN będzie zbierać informacje o ewentualnych trudnościach związanych ze stosowaniem tych przepisów.
Organizowanie i udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, w tym w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, powinna odbywać się na zasadach określonych w rozporządzeniu w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (§ 1 rozporządzeniu MENiS z 7 stycznia 2003 r.).
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.