Czy zajęcia wspomagające muszą być uruchomione od początku września? Czy mogą się zacząć w późniejszym terminie, np. od października? Czy wszystkie grupy muszą mieć jednakową liczbę godzin tych zajęć? Sprawdzamy, co na ten temat mówią przepisy.
Jeszcze w czerwcu resort edukacji przygotował odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące organizacji zajęć wspomagających. Jednak organizacja tych zajęć nadal budzi wątpliwości m.in. w zakresie umieszczania ich w arkuszu organizacyjnym czy zasad wynagradzania za te zajęcia. Odpowiedzi na te pytania za MEiN przedstawiamy poniżej.
Zwiększono liczbę zajęć wspomagających dla uczniów, które szkoły będą organizować od września – z 10 do 15 godzin. Jednak aby zwiększyć zaplanowane godziny, należy wprowadzić korektę do złożonych już informacji.
Zbliża się termin składania wniosków o organizację zajęć wspomagających na kolejny rok szkolny (wnioski do 25 czerwca br.). W związku z tym resort edukacji opublikował na swojej stronie najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi dotyczące organizacji tych zajęć.
Od 31 maja 2021 r. do 22 grudnia 2021 r. w szkołach mogą być organizowane zajęcia wspomagające uczniów w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności z wybranych zajęć edukacyjnych. Aby zaplanować zajęcia na nowy rok szkolny, należy złożyć odpowiedni wniosek do 25 czerwca br. Sprawdzamy, jak zorganizować zajęcia.
Często zdarza się, że nauczyciele zatrudnieni np. w ramach 18-godzinnego pensum mają przydzielane na drugie półrocze zajęcia doradztwa zawodowego. Najczęściej zajęcia te przydzielane są np. w wymiarze 10 godzin na całe półrocze. Sprawdź, jak wówczas obliczyć wymiar pensum nauczyciela.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.