Zwiększono liczbę zajęć wspomagających dla uczniów, które szkoły będą organizować od września – z 10 do 15 godzin. Jednak aby zwiększyć zaplanowane godziny, należy wprowadzić korektę do złożonych już informacji.
Weszły w życie nowe przepisy dotyczące organizacji zajęć wspomagających. Zakładają one możliwość przeprowadzenia większej liczby pocovidowych zajęć od września do grudnia.
Najważniejsze zmiany wprowadzone w nowych przepisach |
|
1. |
Możliwość zwiększenia liczby godzin zajęć wspomagających (z 10 do 15 godzin zajęć na oddział szkolny). |
2. |
Podwojenie limitu tygodniowej liczby godzin zajęć wspomagających. |
3. |
Uelastycznienie przepisów w zakresie organizacji zajęć wspomagających w klasie IV szkoły podstawowej (w przypadku szkoły podstawowej, w której ogólna liczba uczniów klas IV–VIII wynosi 60 lub więcej, ale w klasie IV jest mniej niż 10 uczniów, zajęcia wspomagające z danego przedmiotu będą mogły być organizowane w grupie liczącej co najmniej 5 uczniów). |
Aby zwiększyć liczbę godzin zajęć, do 30 lipca należy złożyć korektę informacji o planowanych zajęciach wspomagających oraz wniosków o udzielnie dotacji na dofinansowanie zajęć wspomagających w szkołach dotowanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Do korekty informacji złożonej do 25 czerwca br. oraz nowych informacji nie wymaga się od dyrektora szkoły podjęcia czynności polegających na:
ustaleniu – w uzgodnieniu z radą pedagogiczną – przedmiotów, które będą realizowane w ramach zajęć wspomagających,
informowaniu rodziców uczniów o ofercie zajęć wspomagających.
W nowelizacji wskazano również, że organ rejestrujący, o którym mowa w art. 2 pkt 16 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, do którego w czerwcu wpłynął wniosek o udzielenie dotacji celowej, udzieli tej dotacji, a następnie przyjmie jej rozliczenie, w przypadku, gdy szkoła zmieni siedzibę, a organ ten przestanie być organem rejestrującym dla tej szkoły.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń