Pytanie: Od nowego roku szkolnego, poprzez włączenie gimnazjum do szkoły podstawowej, powstanie placówka z dwoma odrębnymi budynkami, w których pracuje po 70 nauczycieli. Dużym problemem organizacyjnym może okazać się przeprowadzenie rady pedagogicznej dla 140 nauczycieli. Czy dla zachowania prawomocności podejmowanych uchwał konieczne jest przeprowadzenie obrad w jednym dniu? Czy można przeprowadzić radę w dwóch budynkach dla innych nauczycieli dzień po dniu?
Pytanie: Czy są przepisy określające czas trwania posiedzenia rady pedagogicznej? Jak długo może trwać posiedzenie? Czy maksymalny czas trwania posiedzenia musi być zawarty w Regulaminie Rady Pedagogicznej?
Pytanie: Czy wychowawcy internatu są zobowiązani do uczestniczenia w radach pedagogicznych (klasyfikacyjnej i plenarnej) zespołu szkół, przy którym funkcjonuje internat? Wychowawcy są pracownikami zespołu szkół.
Pytanie: Czy rada pedagogiczna musi zaopiniować zadania nauczyciela, czas realizacji projektu edukacyjnego, termin oraz sposób prezentacji, sposób podsumowania pracy uczniów i inne elementy realizacji projektu edukacyjnego w formie uchwały opiniującej?
Pytanie: Czy są przepisy regulujące zagadnienia związane z zewnętrznymi szkoleniami rady pedagogicznej odnośnie liczby godzin trwania szkolenia i nazewnictwa (szkolenie, seminarium, warsztaty)?
Pytanie: Czy każdy może mieć wgląd do protokołów rad pedagogicznych, w tym także nauczyciele zawieszeni, którzy nie uczestniczą w tych radach?
Pytanie: Czy rodzic ma prawo wnioskować o zwołanie rady pedagogicznej, gdyż nie zgadza się z wynikiem klasyfikacji (nie akceptuje oceny niedostatecznej)?
Pytanie: W jakiej formie rada pedagogiczna dokonuje wskazania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego? Czy w formie uchwały? Jeśli tak, to jaka będzie jej podstawa prawna?
Pytanie: Uczeń złożył opinię poradni stwierdzającą, że ma on obniżone możliwości intelektualne i specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu. Pedagog szkolny, wiedząc o problemach dydaktycznych ucznia na zajęciach z języka polskiego oraz języków obcych, zapoznał nauczycieli tych przedmiotów z opinią poradni. Rodzice ucznia zarzucają mi udostępnienie poufnych informacji na temat choroby dziecka bez ich zgody. Czy zgoda ta jest niezbędna? W jaki sposób dostosować realizację programu nauczania do potrzeb psychofizycznych ucznia, jeżeli rodzice nie zgadzają się na ujawnienie problemów dziecka?
Pedagog szkolna w gimnazjum w K. wytypowała w tym roku szkolnym około 40 uczniów wymagających zajęć socjoterapeutycznych. Czy dyrektor może zatrudnić socjoterapeutę na pół etatu? Czy inny nauczyciel lub pedagog powinni mieć przydzielone zajęcia socjoterapii w ramach etatu?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty