Pytanie: Czy przepisy mówiące o przyjęciu dziecka 6-letniego do klasy I za zgodą rodziców, po odbyciu rocznego przygotowania przedszkolnego dotyczą szkół publicznych i niepublicznych? Czy dyrektor szkoły niepublicznej, po złożeniu wniosku przez rodziców, może nie przyjąć dziecka 6-letniego do klasy I, choć pozwalają na to warunki organizacyjne szkoły, a dziecko było objęte wychowaniem przedszkolnym w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej?
Pytanie: Co rozumiemy pod pojęciem klasa, a co pod pojęciem oddział w rozumieniu punktów:Grupy międzyoddziałowe (proszę podać nazwę grupy przyjętą przez szkołę) Grupy międzyklasowe (proszę podać nazwę grupy przyjętą przez szkołę) Grupy utworzone w obrębie danej klasy z uczniów danej klasy (nazwa klasy)?
Pytanie: Czy w klasie pierwszej i drugiej gimnazjum, w których realizowana jest nowa podstawa programowa, zajęcia z języka nowożytnego obcego, w przypadku podziału do realizacji w wymiarze 3 godzin na język angielski, który jest językiem kontynuowanym, oraz 2 godzin na język niemiecki, który jest językiem dla początkujących, w klasie liczącej powyżej 24 uczniów należy w obu wypadkach podzielić klasę na grupy?
Pytanie: Plan nauczania dla klas I-III wynosić może przykładowo po 18 godzin na każdy oddział w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, dalej po 2 godziny religii, 2 godziny języka angielskiego i po 1 godzinie zajęć komputerowych, co daje razem 23 godziny na każdy oddział, a w cyklu trzyletnim 69 godzin zajęć obowiązkowych dla każdego ucznia. Zgodnie z rozporządzeniem o planach nauczania w każdej klasie należy zorganizować z puli dyrektora szkoły po 1 godzinie dla dzieci mających trudności w nauce lub dzieci zdolnych. Łączna liczba godzin w cyklu kształcenia wynosić będzie 72. Plan zajęć dla dzieci z cyklu nauczania I-III zwiększony będzie o zajęcia tzw. karciane z art. 42 ust. 2 KN (zajęcia świetlicowe, dodatkowe koła zainteresowań, zajęcia wyrównawcze itp.). W klasach IV-VI pula godzin do dyspozycji dyrektor szkoły w „starym" rozumieniu wynosi po 3 godziny na oddział, czyli 9 godzin w cyklu kształcenia blokowego. Liczba godzin do dyspozycji dyrektora wzrośnie w formie zajęć dodatkowych dla niektórych uczniów z tytułu wprowadzenia tzw. godzin karcianych (art. 42 ust. 2 KN). Każdy uczeń w kształceniu blokowym obowiązkowo zrealizuje w każdej klasie po 28 godzin plus po 1 godzinie z puli dyrektora szkoły, co łącznie da 87 godzin w cyklu kształcenia blokowego. Podsumowując, czy taki sposób myślenia jest poprawny i zgodny z obowiązującym stanem prawnym? Proszę o wyczerpującą odpowiedź, ponieważ okoliczne organy prowadzące bardzo różnie interpretują rozporządzenie o ramowych planach nauczania. Problem dotyczy również gimnazjów.
Pytanie: Czy zaświadczenie przyniesione przez ucznia do szkoły o uczęszczaniu przez niego na lekcję religii w ramach Teokratycznej Szkoły Służby Kaznodziejskiej i otrzymaniu przez niego oceny upoważnia dyrektora szkoły do wstawienia tej oceny do arkusza ocen? Jakie akty prawne regulują nauczanie religii w formach pozaszkolnych?
Pytanie: W jaki sposób podzielić godziny w nauczaniu zintegrowanym? Muszę podzielić nauczanie zintegrowane, aby ratować etaty. Czy mogę oddzielić matematykę od języka polskiego? Czy muszą to być tylko zajęcia artystyczne?
Pytanie: Jaki jest tygodniowy wymiar godzin gimnastyki korekcyjnej dla jednej grupy?
Pytanie: Czy istnieją przepisy mówiące o tym, ile dzieci może ćwiczyć na sali gimnastycznej? Chodzi mi o powierzchnię sali na jednego ucznia.
Pytanie: Kto podejmuje decyzję o liczebności klas? Czy powinna być podjęta uchwała rady gminy, czy jest to uprawnienie wójta? W statucie szkoły mamy zapis, że o liczebności klas decyduje organ prowadzący.
Pytanie: Czy można przedstawić radzie pedagogicznej opinię doradcy metodycznego o poziomie realizacji podstawy programowej danego nauczyciela?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty