Od początku kwietnia obowiązują przepisy dotyczące niezadawania prac domowych uczniom szkół podstawowych. Co to oznacza w praktyce? Czy należy wprowadzić nowe zapisy do statutu szkoły? Czy regulacje te obowiązują również w szkołach niepublicznych? Wyjaśniamy wątpliwości dyrektorów i nauczycieli związanych z likwidacją prac domowych.
W rozporządzeniu MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych wprowadzono następujące zapisy:
§ 12a 1. W ramach oceniania bieżącego z zajęć edukacyjnych w szkole podstawowej: 1) w klasach I-III nauczyciel nie zadaje uczniowi: a) pisemnych prac domowych, z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą, b) praktyczno-technicznych prac domowych - do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych; 2) w klasach IV-VIII nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, z tym że nie jest ona obowiązkowa dla ucznia i nie ustala się z niej oceny. 2. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a, są obowiązkowe dla ucznia i nauczyciel może ustalić z nich ocenę. 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nauczyciel sprawdza wykonaną przez ucznia pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową i przekazuje mu informację, o której mowa w § 12. |
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie
Zaloguj się:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń