Do 31 sierpnia dyrektor szkoły i przedszkola musi przedstawić na zebraniu rady pedagogicznej wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. W tym roku szkolnym należy zwrócić uwagę na podsumowanie monitorowania pracy szkoły. Jeśli jeszcze nie udało się podsumować nadzoru, przedstawiamy przykładowy wzór sprawozdania.
Pytanie: W jaki sposób należy ująć wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2016/2017 w nowym planie nadzoru w roku szkolnym 2017/2018, jeżeli do szkoły podstawowej zostało włączone gimnazjum? Czy w planie nadzoru należy uwzględnić klasy gimnazjalne oddzielnie, czy wszystkie klasy szkoły razem?
Pytanie: Jak powinno wyglądać monitorowanie realizacji podstawy programowej?
Pytanie: Jakie procedury niezbędne do podnoszenia jakości pracy szkoły powinny być wprowadzone w szkole?
Pytanie: Czy w szkołach niepublicznych z uprawnieniami szkół publicznych obowiązuje ewaluacja zewnętrzna?
Pytanie: W szkole będzie przeprowadzona ewaluacja problemowa dotycząca następujących wymagań:3 - Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, 6 - W szkole lub placówce są prowadzone działania wspomagające rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji 11 - Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych.Na co dyrektor powinien zwrócić uwagę, przygotowując się do tej kontroli?
Pytanie: Jakie elementy powinna zawierać ilościowa, a jakie jakościowa analiza egzaminu maturalnego?
O liczbie i rodzaju ewaluacji zewnętrznych (całościowe, problemowe) w skali kraju decyduje minister, kierując się kierunkami polityki oświatowej państwa. Określa także narzędzia do ustalania czy szkoły i placówki spełniają wymagania badane podczas ewaluacji zewnętrznej co najmniej na poziomie podstawowym. szkoły i placówki. Narzędzia są jawne - będziesz wiedział, co się w nich znajduje. Rozporządzenie nie wskazuje jak często w danej szkole będzie przeprowadzana ewaluacja.
Pytanie: Czy ewaluacja obowiązuje też w niepublicznych ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci głęboko upośledzonych ze sprzężeniami?
Pytanie: Rodzic dziecka uczęszczającego do oddziału przedszkolnego często zgłasza różne uwagi krytyczne do organizacji tego oddziału (np. dzieci w różnym wieku, liczba dzieci w grupie powinna być pomniejszona z uwagi na „przerośnięte” dzieci, program napisał nauczyciel, itp.). Nie przekonują go wyjaśnienia dyrektora. Spodziewam się, że złoży skargę do kuratorium. Jakich dokumentów mogą wymagać wizytatorzy, jeśli będą badać skargę? Jakie zapisy powinny być zawarte w statucie szkoły w zakresie organizacji oddziału przedszkolnego w szkole niepublicznej? W naszej szkole (niepubliczna) istnieje tylko tzw. "zerówka" - jakie dokumenty powinniśmy mieć, by nie zaskoczyła nas wizytator.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty