Przepisy nie regulują kwestii częstotliwości informowania rodziców o planowanych formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nie ma również określonego wzoru pisma do rodziców w tej sprawie. Taka informacja powinna zostać przekazana każdorazowo, gdy zaistnieje potrzeba objęcia ucznia w formie określonych zajęć lub nastąpi modyfikacja wsparcia w określonych formach. Jak również gdy zakończy się ustalony okres udzielania pomocy, a nadal występuje potrzeba jej udzielania.
W przypadku stwierdzenia przez wychowawcę klasy lub dyrektora przedszkola, że konieczne jest objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formach poza bieżącą pracą, dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki, ustala:
(§ 20 ust. 5 rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej).
Pismo informujące powinno zawierać powyższe informacje:
Kolejna informacja dla rodziców powinna zostać przygotowana np. w sytuacji, gdy zakończył się okres udzielania pomocy, a z oceny jej efektywności wynika, że powinna być kontynuowana lub w przypadku np. konieczności zmiany formy wsparcia lub jej poszerzenia o inne niż ustalone wcześniej zajęcia.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń