Funkcjonowanie placówek doskonalenia nauczycieli zostało dostosowane do przepisów o nadzorze pedagogicznym, które weszły w życie z początkiem września 2015 r. Zmieniły się także zasady akredytacji placówek po 31 grudnia 2017 r. Poznaj szczegóły zmian, które obowiązują od 13 kwietnia 2016 r.
Ministerstwo Edukacji Narodowej wydało 2 rozporządzenia:
W nowych przepisach zmienił się status placówki akredytowanej po 31 grudnia 2017 r. - zachowanie statusu wiąże się ze spełnianiem wymagań („Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych”) oraz realizacją wszystkich działań opisanych w charakterystyce tych wymagań na poziomie wysokim.
W celu zachowania po 31 grudnia 2017 r. statusu placówki doskonalenia nauczycieli składają do kuratora oświaty, w terminie do 30 czerwca 2017 r., wniosek o przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej. Kurator oświaty przeprowadza ewaluację do 30 września 2017 r.
Jeżeli w trakcie ewaluacji ustalone zostanie, że placówka doskonalenia nauczycieli spełnia wymagania, kurator oświaty wydaje zaświadczenie o zachowaniu po 31 grudnia 2017 r. przez placówkę doskonalenia nauczycieli statusu akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli (§ 5 ust. 1-4 rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli).
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń