Organizacja kształcenia niepełnosprawnych uczniów w okresie zawieszenia funkcjonowania jednostek oświaty wzbudza od samego początku liczne wątpliwości. Z całą pewnością szkoły nie są zwolnione z takiego kształcenia w systemie zdalnym. Z jakich pomocy skorzystać? Wskazówek dostarcza resort edukacji.
Poradnik MEN |
W pierwszej kolejności MEN radzi, by skorzystać z poradnika dotyczącego kształcenia na odległość. Wskazano w nim przykładowe metody:
Poradnik jest dostępny tutaj>> |
Platforma epodreczniki.pl |
Na platformie znajdują się materiały dostosowane do potrzeb uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Platforma spełnia warunki WCAG 2.0 na poziomie AA. Poza tym w bloku Kształcenie na odległość zebrane zostały materiały dotyczące kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi. |
Serwis ORE |
W serwisie Ośrodka Rozwoju Edukacji znaleźć można m.in.zaadaptowane wersje serii podręczników Szkolni Przyjaciele dla klas I-III, dostosowane odpowiednio do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami, mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się w tym niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i afazją. Są one dostępne w postaci:
Znajdują się tam również materiały edukacyjne w postaci adaptacji podręczników w druku powiększonym – dla uczniów słabowidzących uczęszczających do klas IV-VIII szkoły podstawowej (m.in. język polski, matematyka, historia, geografia, przyroda, biologia, chemia, fizyka czy wiedza o społeczeństwie) |
SIO |
W strefie dla zalogowanych Systemu Informacji Oświatowej (zakładka: Adaptacje) dostępne są materiały edukacyjne do kształcenia zdalnego dla uczniów klas IV-VIII mających trudności w uczeniu się i/lub komunikowaniu się w tym również niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i afazją. |
Strona internetowa MEN |
Zeszyt kart pracy cz. 1 – do podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych Zeszyt kart pracy cz. 2 – do podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych |
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń