zadania dyrektora szkoły

Archiwalny Udostępnianie informacji publicznej przez szkołę – zadania dyrektora
Dyrektorzy placówek oświatowych bardzo często otrzymują wnioski o udostępnienie informacji publicznych. Jednak gdy wnioski wysyłane są z anonimowych kont, nie są podpisane lub zawierają prośbę o dane osobowe pracowników, pojawia się wątpliwość, czy należy je udostępnić. Podpowiadamy, jak w świetle aktualnych przepisów powinno wyglądać prawidłowe udostępnianie informacji publicznej przez szkołę.
Czym jest informacja publiczna
Informacją publiczną jest treść dokumentów, wystąpień, opinii i ocen wytworzonych oraz dokonanych przez organy władzy publicznej, niezależnie jakiej sprawy dotyczą. Informację taką stanowi również treść wszelkiego rodzaju dokumentów odnoszących się do organu władzy publicznej.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 20 marca 2013 r. (II SAB/Wa 34/13) stwierdził, że:
- „informacją publiczną w rozumieniu ustawy jest każda wiadomość wytworzona lub odnoszona do władz publicznych, a także wytworzona lub odnoszona do innych podmiotów wykonujących funkcje publiczne w zakresie wykonywania przez nie zadań władzy publicznej (…)”.
Szkoła (placówka) jest zobligowana do udostępniania informacji publicznej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej (dalej jako: ustawa).
Udostępnianie informacji publicznej przez szkołę – na wniosek
Informację publiczną, która nie jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, udostępnia się na wniosek (art. 10 ust. 1 ustawy). Przywołana ustawa nie wymaga jego szczególnej formy. Wniosek złożony drogą mailową jest wystarczający, ponieważ przepisy wprowadzają minimum formalizmu w zakresie trybu wnioskowego uzyskania informacji. Nie musi być on nawet podpisany.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest informacja publiczna
- Udostępnianie informacji publicznej przez szkołę – czy na wniosek
- Co, jeśli dyrektor nie wywiąże się z obowiązku udzielenia informacji publicznej
- Czy trzeba udostępniać informacje o wysokości wynagrodzeń pracowników szkoły
- Czy należy ograniczyć dostęp do informacji ze względu na prywatność osoby fizycznej
- Czy można udostępnić informację na temat zarobków dyrektora
- Jak wygląda udostępnianie informacji dotyczącej protokołów rady pedagogicznej
Pobierz również: wzór wniosku o udzielenie informacji publicznej>> oraz wzór decyzji dyrektora o odmowie udzielenia informacji publicznej>>

Archiwalny 4 zadania dyrektora przed przystąpieniem do konstruowania arkusza organizacji
Przed opracowaniem arkusza organizacji na rok szkolny 2019/2020, dyrektor musi zapoznać się z wieloma nowymi przepisami i zgromadzić wiele dokumentów. Sprawdzamy, jak wygląda szczegółowa procedura opracowania arkusza, a także na co trzeba zwrócić szczególną uwagę.

„Reforma oświaty 2017. Zadania dyrektora” – konferencja już 24 kwietnia
Już 24 kwietnia br. zapraszamy wszystkich dyrektorów placówek oświatowych na konferencję „Reforma oświaty 2017. Zadania dyrektora”.To ważne wydarzenie dla wszystkich, którzy już teraz muszą wdrażać poszczególne elementy reformy. Przedstawiamy główne tematy poruszane na konferencji!