zadania dyrektora szkoły

Udostępnianie informacji publicznej przez szkołę – zadania dyrektora

Archiwalny Udostępnianie informacji publicznej przez szkołę – zadania dyrektora

Dyrektorzy placówek oświatowych bardzo często otrzymują wnioski o udostępnienie informacji publicznych. Jednak gdy wnioski wysyłane są z anonimowych kont, nie są podpisane lub zawierają prośbę o dane osobowe pracowników, pojawia się wątpliwość, czy należy je udostępnić. Podpowiadamy, jak w świetle aktualnych przepisów powinno wyglądać prawidłowe udostępnianie informacji publicznej przez szkołę.

Czym jest informacja publiczna

Informacją publiczną jest treść dokumentów, wystąpień, opinii i ocen wytworzonych oraz dokonanych przez organy władzy publicznej, niezależnie jakiej sprawy dotyczą. Informację taką stanowi również treść wszelkiego rodzaju dokumentów odnoszących się do organu władzy publicznej. 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 20 marca 2013 r. (II SAB/Wa 34/13) stwierdził, że:

  • „informacją publiczną w rozumieniu ustawy jest każda wiadomość wytworzona lub odnoszona do władz publicznych, a także wytworzona lub odnoszona do innych podmiotów wykonujących funkcje publiczne w zakresie wykonywania przez nie zadań władzy publicznej (…)”.

Szkoła (placówka) jest zobligowana do udostępniania informacji publicznej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej (dalej jako: ustawa).

Udostępnianie informacji publicznej przez szkołę – na wniosek

Informację publiczną, która nie jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, udostępnia się na wniosek (art. 10 ust. 1 ustawy). Przywołana ustawa nie wymaga jego szczególnej formy. Wniosek złożony drogą mailową jest wystarczający, ponieważ przepisy wprowadzają minimum formalizmu w zakresie trybu wnioskowego uzyskania informacji. Nie musi być on nawet podpisany.

arkusz organizacji szkoły na 2019/2020

Archiwalny 4 zadania dyrektora przed przystąpieniem do konstruowania arkusza organizacji

Przed opracowaniem arkusza organizacji na rok szkolny 2019/2020, dyrektor musi zapoznać się z wieloma nowymi przepisami i zgromadzić wiele dokumentów. Sprawdzamy, jak wygląda szczegółowa procedura opracowania arkusza, a także na co trzeba zwrócić szczególną uwagę.

konferencja, szkolenie

„Reforma oświaty 2017. Zadania dyrektora” – konferencja już 24 kwietnia

Już 24 kwietnia br. zapraszamy wszystkich dyrektorów placówek oświatowych na konferencję „Reforma oświaty 2017. Zadania dyrektora”.To ważne wydarzenie dla wszystkich, którzy już teraz muszą wdrażać poszczególne elementy reformy. Przedstawiamy główne tematy poruszane na konferencji!

zrzut_zadania dyr

Archiwalny E-szkolenie: Zadania dyrektora w zmieniającej się szkole

Dyrektorzy placówek oświatowych muszą śledzić zmieniające się przepisy, szczególnie w dobie reformy oświatowej. Przygotowanie dobrej organizacji pracy szkoły czy przedszkola na kolejny rok będzie w dużej mierze zależało od znajomości nowych regulacji, a także obowiązujących terminów. Przedstawiamy e-szkolenie Pana Leszka Zaleśnego, który wyjaśnia, co się zmieni od początku roku szkolnego 2017/2018, a także, jakie obowiązki czekają dyrektorów w obliczu reformy oświaty!

Program szkolenia:
  • Zadania dyrektora
  • Ustawy oświatowe, czyli jakie przepisy będą obowiązywać od września 2017
  • Przepisy wykonawcze
  • Najważniejsze terminy wynikające z ustaw oświatowych wpływające na zadania dyrektora
  • Przygotowanie szkoły, organizacja szkoły na rok szkolny 2017/2018
  • Arkusz organizacyjny
  • Podstawa programowa, ramowe plany nauczania i inne zadania
  • Zadania związane z ruchem kadrowym w szkole
  • Aktualizacja statutów
Szkolenie prowadzi Leszek Zaleśny – ekspert w zakresie prawa oświatowego i specjalista w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, współpracujący z jednostkami samorządu terytorialnego, kuratoriami oświaty i ministerstwem właściwym do spraw oświaty i wychowania w sprawach nadzoru pedagogicznego, doskonalenia dyrektorów i nauczycieli. Wykładowca prawa oświatowego w szkołach wyższych i placówkach doskonalenia nauczycieli, wieloletni starszy wizytator kuratorium oświaty, nauczyciel konsultant i dyrektor szkoły. Obecnie wicedyrektor publicznego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie. Wstęp:

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql