Dyrektorzy placówek oświatowych bardzo często otrzymują wnioski o udostępnienie informacji publicznych. Jednak gdy wnioski wysyłane są z anonimowych kont, nie są podpisane lub zawierają prośbę o dane osobowe pracowników, pojawia się wątpliwość, czy należy je udostępnić. Podpowiadamy, jak w świetle aktualnych przepisów powinno wyglądać prawidłowe udostępnianie informacji publicznej przez szkołę.
Czym jest informacja publiczna
Informacją publiczną jest treść dokumentów, wystąpień, opinii i ocen wytworzonych oraz dokonanych przez organy władzy publicznej, niezależnie jakiej sprawy dotyczą. Informację taką stanowi również treść wszelkiego rodzaju dokumentów odnoszących się do organu władzy publicznej.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 20 marca 2013 r. (II SAB/Wa 34/13) stwierdził, że:
Szkoła (placówka) jest zobligowana do udostępniania informacji publicznej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej (dalej jako: ustawa).
Udostępnianie informacji publicznej przez szkołę – na wniosek
Informację publiczną, która nie jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, udostępnia się na wniosek (art. 10 ust. 1 ustawy). Przywołana ustawa nie wymaga jego szczególnej formy. Wniosek złożony drogą mailową jest wystarczający, ponieważ przepisy wprowadzają minimum formalizmu w zakresie trybu wnioskowego uzyskania informacji. Nie musi być on nawet podpisany.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Pobierz również: wzór wniosku o udzielenie informacji publicznej>> oraz wzór decyzji dyrektora o odmowie udzielenia informacji publicznej>>
Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie
Zaloguj się:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń