Ramowe plany nauczania obowiązujące w przypadku klasy I szkoły podstawowej od 1 września 2012 r. w przypadku obecnych klas II i III szkoły podstawowej od 1 września 2012 r. do 31 sierpnia 2014 r. ujmują jedynie wymiar godzin zajęć obowiązkowych i dodatkowych, natomiast nie ujmują zajęć nazwanych nieobowiązkowymi.
Od 1 września 2012 r. organizacja nauczania kolejnego języka obcego, jako dodatkowego, w klasie IV szkoły podstawowej jest uregulowana przepisami nowej ramówki, zaś w klasach V i VI przepisami starej ramówki. Dodatkowe zajęcia edukacyjne dyrektor szkoły może wprowadzić do szkolnego planu nauczania po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców.
Nauczyciel posiada kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej (potwierdza to dyplom ukończonych studiów). Sprawdź czy może uczyć w klasach IV-VI?
Dyrektor szkoły jest obowiązany umożliwić uczniom naukę języka obcego na właściwym poziomie zaawansowania stosując jedno z dwóch wskazanych rozwiązań prawnych.
Zajęcia są prowadzone w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych lub międzyklasowych, liczących od 10 do 24 uczniów.
Test powinien sprawdzać określoną wiedzę oraz umiejętności. Warunkiem skutecznego nauczania języka obcego nowożytnego i osiągnięcia wskazanych wymagań jest nauka w grupach o zbliżonym poziomie zaawansowania językowego uczniów.
Zgodnie z ramowym planem nauczania dla gimnazjum obowiązuje nauczanie dwóch języków obcych nowożytnych (załącznik Nr 6a do rozporządzenia MENiS z 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych). Można poszerzyć szkolną ofertę językową umożliwiając uczniom wybór np. drugiego języka obcego nowożytnego spośród dwóch, trzech (lub więcej). W tym celu należy postępować zgodnie z poniższą procedurą.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.