Jeżeli uczeń, po przejściu do innej szkoły, nie może w niej uczyć się dalej tego samego języka obcego - może kontynuować naukę we własnym zakresie. W takim przypadku trzeba przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny a z niego sporządzić protokół, który będzie załączony do arkusza ocen ucznia. Pobierz przykład protokołu.
Zmiana szkoły może wiązać się z problemem kontynuacji nauki języka obcego. Jeżeli w szkole, do której uczeń przechodzi język obcy, którego dotychczas się uczył nie jest nauczany, może on kontynuować naukę języka we własnym zakresie, ale będzie musiał zdać egzamin klasyfikacyjny. Poznaj zasady organizacji i finansowania egzaminu klasyfikacyjnego z języka obcego, którego uczeń uczy się we własnym zakresie.
29 sierpnia 2014 r. wchodzi w życie nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji nauczycieli, zgodnie z którą do 31 sierpnia 2020 r. języka obcego w przedszkolu będzie mógł uczyć nauczyciel wychowania przedszkolnego posiadający co najmniej podstawową znajomość danego języka bez ukończonych studiów podyplomowych lub kursu kwalifikacyjnego. Zmiana ta wynika ze stopniowego wprowadzania nauki języka obcego do podstawy programowej wychowania przedszkolnego i ma na celu ułatwienie zorganizowania nauki języka obcego w przedszkolach.
Od 1 września 2014 r. dyrektorzy przedszkoli będą mogli zorganizować bezpłatne lekcje języka obcego nowożytnego w czasie przeznaczonym na realizację podstawy programowej. Od 2017 r. wszystkie dzieci objęte wychowaniem przedszkolnym będą uczyć się języka obcego - poprzez piosenki, rymowanki i zabawę.
Jeśli liczba uczniów w oddziale, z którymi nauczyciele realizować będą zajęcia edukacyjne w szkole zmniejszy się do 24, to dzielenie go na grupy na zajęciach z języków obcych będzie nieuzasadnione.
Warunkiem rozwijania umiejętności językowych na III etapie edukacyjnym jest zapewnienie uczniom kontynuacji nauki języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej. Nauczyciele powinni właściwie określić i wykorzystać zdobyte przez uczniów w szkole podstawowej umiejętności językowe.
Ważnym celem działalności szkoły na III etapie edukacyjnym jest skuteczne nauczanie języków obcych. Bardzo ważne jest dostosowanie zajęć do poziomu przygotowania ucznia, które uzyskał na wcześniejszych etapach edukacyjnych.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.