Pomoc uczniom w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości oraz umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych – to według MEiN główne zadanie szkół po powrocie uczniów pod koniec maja. Zwiększone środki z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej będą przeznaczone na finansowanie zajęć wspomagających, które rozpoczną się jeszcze w tym roku szkolnym.
W związku z powrotem uczniów do nauki stacjonarnej w szkołach i placówkach dyrektorzy publicznych i niepublicznych szkół:
będą mogli organizować zajęcia wspomagające dla uczniów w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego.
Proponowane rozwiązania zakładają maksymalną elastyczność dla dyrektora szkoły, jeżeli chodzi o;
Dyrektor zbierze deklaracje rodziców uczniów dotyczące ich uczestnictwa w zajęciach. Będą mogły być zbierane za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub innych środków łączności preferowanych w danej szkole.
Każda szkoła będzie miała do dyspozycji pulę godzin stanowiącą iloczyn liczby oddziałów szkolnych (wynikającej z danych SIO według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz liczby godzin (10 godzin) przypadającej (przeliczeniowo) na oddział.
Dyrektor szkoły będzie mógł wykorzystać te godziny na zorganizowanie zajęć wspomagających częściowo jeszcze do zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczym w bieżącym roku szkolnym 2020/2021 oraz w pierwszych miesiącach roku szkolnego 2021/2022 (tj. do 22 grudnia 2021 r.). Przy czym proponuje się, aby tygodniowa liczba zajęć wspomagających nie była wyższa niż liczba oddziałów w szkole.
Aby zorganizować zajęcia wspomagające w okresie od:
Informacje będą zawierały jedynie liczbę godzin zajęć wspomagających oraz listę przedmiotów zaplanowanych do realizacji w ramach tych zajęć.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń