Wydaje się, że pomimo podjętych w minionych latach działań niwelujących skutki izolacji społecznej, bezpieczeństwo psychiczne i zdrowotne uczniów wciąż ma najwyższy priorytet. Jak zawrzeć te i inne zagadnienia w programie wychowawczo-profilaktycznym na rok szkolny 2024/2025. Przedstawiamy wskazówki do opracowania programu.
Aktualne przepisy dotyczące programu wychowawczo-profilaktycznego
Nadal w myśl art. 26 ustawy Prawo oświatowe:
1) Szkoły oraz placówki realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący treści i działania o charakterze:
2) Program wychowawczo-profilaktyczny opracowuje się na podstawie wyników corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych.
3) Diagnozę przeprowadza dyrektor szkoły lub placówki albo upoważniony przez niego pracownik szkoły lub placówki.
4) Przepisów ust. 1–3 nie stosuje się do przedszkoli, szkół dla dorosłych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych, policealnych szkół artystycznych i branżowych centrów umiejętności.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie
Zaloguj się:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń