Co należy zrobić ze zniszczonymi legitymacjami, które uczniowie zwracali do sekretariatu? Jak powinien wyglądać protokół likwidacji? To samo dotyczy świadectw szkolnych. Jak powinien wyglądać protokół zniszczenia świadectw? Szczegóły poniżej!
Uszkodzone legitymacje szkolne i błędnie wypełnione świadectwa powinny zostać komisyjnie zniszczone. Z czynności przeprowadzonych przez członków komisji powołanej przez dyrektora szkoły powinien być sporządzony protokół przechowywany jako załącznik do księgi druków ścisłego zarachowania (§ 5 rozporządzenia MEN z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków).
Wydanie uczniom świadectwa ukończenia szkoły oraz legitymacji szkolnych powinny być odnotowane w imiennej ewidencji zawierającej:
imię (imiona) i nazwisko,
numer PESEL ucznia albo absolwenta,
numer wydanego dokumentu,
datę odbioru dokumentu,
podpis pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo absolwenta.
Zniszczone legitymacje szkolne przekazywane przez uczniów powinny być odkładane do przeznaczonej do tego celu teczki. Likwidacji zniszczonych legitymacji i anulowanych świadectw szkolnych powinna dokonać komisja powołana zarządzeniem dyrektora szkoły. Z pracy komisji powinien być sporządzony protokół zniszczenia druków, który przechowuje się jako załącznik do księgi druków ścisłego zarachowania. Likwidacja określonych druków musi mieć odzwierciedlenie w księdze druków.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń