Czy jeden uczeń może uczestniczyć w zajęciach wspomagających z kilku przedmiotów? Zdarza się w szkołach, że są oddziały, w których uczniowie deklarują chęć uczestnictwa w kilku zajęciach, np. z klasy maturalnej. Są również oddziały, z których nie ma uczniów chętnych. Sprawdzamy, jak prawidłowo rozdysponować godziny zajęć wspomagających.
Istnieje możliwość „przesunięcia” godzin niewykorzystanych przez jedne oddziały – na potrzeby chętnych uczniów z innych oddziałów. Nawet jeśli np. klasy maturalne przekroczą określoną w przepisach liczbę 15 godzin przeznaczonych na każdy oddział szkoły.
Jednak przed podjęciem decyzji o „przesunięciu” omawianych zajęć pomiędzy oddziałami – należy dopełnić wszystkich obowiązków związanych z zaproponowaniem zajęć wszystkim oddziałam, zebraniu deklaracji uczestnictwa lub zgody na udział w zajęciach. Dopiero gdy istnieje pewność, że po rozdzieleniu wszystkich zajęć, na które zgłosili się chętni – pozostały godziny niewykorzystane - można je przydzielić oddziałom, w których są chętni na zajęcia w ilości przekraczającej 15 godzin.
Potwierdzenie tego stanowiska można odnaleźć wśród odpowiedzi MEiN na analogiczne pytanie dotyczące szkół podstawowych:
„Czy można nie obejmować zajęciami wspomagającymi klas IV-VI, a pulę przeznaczyć na klasy VII-VIII?
Dyrektor szkoły powinien poinformować rodziców uczniów wszystkich oddziałów o możliwości uczestnictwa w planowanych przez szkołę zajęciach wspomagających, a dopiero w przypadku braku zainteresowania udziałem w zajęciach w danym oddziale klasowym, można planować przeznaczanie tych godzin dla innych klas czy grup (oddziałowych, międzyoddziałowych).”
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń