Przejście któregoś z nauczycieli na emeryturę, potrzeba udzielenia urlopu dla poratowania zdrowia oraz inne okoliczności związane z organizacją pracy szkoły (przedszkola) mogły stworzyć możliwość dalszego zatrudniania nauczyciela, który przeszedł w stan nieczynny. Nie zawsze jednak dyrektor placówki musi przywrócić go do pracy. Sprawdź, co możesz a co musisz zrobić, gdy powstanie możliwość przydzielenia godzin nauczycielowi w stanie nieczynnym. Dowiedz się, kiedy przywrócenie do pracy nauczyciela w stanie nieczynnym jest obowiązkowe.
Okres stanu nieczynnego nauczyciela to okres zatrudnienia bez obowiązku świadczenia pracy
W przypadku częściowej likwidacji szkoły, zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w szkole lub zmian planu nauczania uniemożliwiających zatrudnienie nauczyciela w pełnym wymiarze czasu pracy dyrektor szkoły rozwiązuje z nauczycielem stosunek pracy lub na wniosek nauczyciela przenosi go w stan nieczynny (art. 20 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela). Nauczyciel może złożyć pisemny wniosek o przeniesienie w stan nieczynny w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wypowiedzenia stosunku pracy. Z upływem sześciomiesięcznego okresu pozostawania w stanie nieczynnym stosunek pracy wygasa.
W okresie stanu nieczynnego nauczyciel nadal pozostaje zatrudniony w danej szkole, jednakże jest zwolniony z obowiązku świadczenia pracy. Nauczyciel przeniesiony w stan nieczynny zachowuje prawo do comiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego oraz prawo do innych świadczeń pracowniczych, w tym dodatku wiejskiego, do czasu wygaśnięcia stosunku pracy.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie
Zaloguj się:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń