Od 2 lipca obowiązują zmiany w zakresie druków szkolnych. W tym dniu w życie weszła nowelizacja rozporządzenia MEiN.
Celem nowelizacji było dostosowanie świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych do przepisów o dokumentach publicznych.
Zmiany te zostały uwzględnione w finalnym brzmieniu nowelizacji.
W stosunku do projektu uwzględniono uwagi Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Na ich podstawie dokonano ujednolicenia terminologii, zastępując sformułowanie „list polecony” wyrażeniem „przesyłka polecona”.
Z kolei Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych zgłosił zastrzeżenia dotyczące umieszczania numeru PESEL na legitymacjach szkolnych. W odpowiedzi resort edukacji wskazał, że kwestia ta wymaga wystąpienia ze stosownym wnioskiem do Ministra Zdrowia (numer PESEL został umieszczony w legitymacjach szkolnych właśnie na wniosek resortu). Ma ona zostać rozstrzygnięcia w kolejnej nowelizacji rozporządzenia.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń