Od 1 września 2019 r. nauczyciel, który chce pełnić funkcję dyrektora, wicedyrektora szkoły lub inne stanowisko kierownicze, musi legitymować się co najmniej bardzo dobrą oceną pracy.
Zmiana rozporządzenia ujednolica ważność oceny pracy przy powierzaniu stanowisk kierowniczych wprowadzając zasadę, że nauczyciel, któremu funkcja kierownicza ma zostać powierzona musi legitymować się co najmniej bardzo dobrą oceną pracy uzyskaną w okresie ostatnich 5 lat pracy. W przypadku dyrektora wymóg ten musi być spełniony na dzień przystąpienia do konkursu, zaś w przypadku pozostałych stanowisk kierowniczych – na dzień powierzenia.
Zgodnie z przepisami przejściowymi, osoby zajmujące w dniu 1 września 2019 r. stanowisko m.in. dyrektora lub inne stanowisko kierownicze, mogą zajmować to stanowisko do końca okresu, na jaki zostało ono powierzone.
Osoby przystępujące do konkursów na stanowisko dyrektora, ogłoszonych przed 1 września 2019 r. oraz osoby wyłonione w wyniku tych konkursów nie muszą spełniać wymagania dotyczącego co najmniej bardzo dobrej oceny pracy do końca okresu, na jaki następuje powierzenie tego stanowiska.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń