Rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy – tekst jednolity 2024

Anna Trochimiuk
Data publikacji: 11 lipca 2024 r.
Poleć znajomemu
Rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy – tekst jednolity 2024

Zobacz rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy oraz pobierz aktualny wzór świadectwa pracy na Portalu Oświatowym.

Zasady wydawania świadectwa pracy - rozporządzenie

Świadectwo pracy w szkole wydaje się w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracownika. Co do zasady świadectwo pracy wydaje się w dniu, w którym następuje ustanie zatrudnienia. Dyrektor szkoły nie ma obowiązku wydawać świadectwa pracy, jeżeli ten sam pracownik zostaje ponownie zatrudniony w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania poprzedniej umowy o pracę. Poszukując odpowiedzi na pytanie jak wypełnić świadectwo pracy należy sięgnąć nie tylko do art. 97 Kodeksu pracy, ale także do rozporządzenia wydanego na podstawie tego przepisu.

W Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy określa:

1)  szczegółową treść świadectwa pracy;

2)  sposób i tryb wydawania świadectwa pracy;

3)  sposób i tryb prostowania i uzupełniania świadectwa pracy;

4)  pomocniczy wzór świadectwa pracy.

Od 9 lipca 2024 r., powołując się na powyższe Rozporządzenie, należy wskazać Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1016).
Anna Trochimiuk

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql