Dyrektor szkoły a nie przedstawiciel Ministerstwa Sprawiedliwości będzie decydował o wprowadzeniu Policji na teren zakładu poprawczego, okręgowego ośrodka wychowawczego czy schroniska dla nieletnich. Dyrektor zyska też większą samodzielną we wprowadzaniu zmian w planie zabezpieczenia. Zmiany wchodzą w życie już 22 września 2023 r.
Dyrektor placówki będzie podejmował decyzję o wprowadzeniu Policji na jej teren. Decyzja będzie podejmowana w porozumieniu z komendantem Policji, ale już bez udziału przedstawiciela Ministerstwa Sprawiedliwości.
Dzięki nowelizacji wprowadzenie zmian w projekcie planu zabezpieczenia w:
nie będzie wymagało przedstawianie go do akceptacji dyrektorowi komórki organizacyjnej Ministerstwa Sprawiedliwości wykonującej zadania z zakresu zarządzania kryzysowego. Do wprowadzenia zmian wystarczy uzyskanie opinii właściwego komendanta wojewódzkiego Policji.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń