W dniu dzisiejszym, czyli 1 września 2017 r., wchodzi w życie niezwykle istotne nowe rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego. Sprawdzamy, co nowego przewidziano w nadzorze.
Nowe rozporządzenie nadaje monitorowaniu działalności szkoły i placówki status formy nadzoru pedagogicznego. Zakres monitorowania działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innej statutowej szkoły i placówki będzie określany w planie nadzoru pedagogicznego.
Zmodyfikowano też charakter ewaluacji zewnętrznej. Otóż będzie to proces gromadzenia, analizowania i komunikowania informacji na temat wartości działań podejmowanych przez szkołę lub placówkę, mający na celu jedynie badanie a nie ocenę realizacji wymagań nakładanych na szkołę i placówkę zgodnie z Prawem oświatowym, a nie ocenę ich wykonania.
Z kolei w zakresie ewaluacji wewnętrznej wskazano, że konieczne jest uwzględnienie w tej formie nadzoru podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa, o których mowa w art. 60 ust. 1 pkt 3 Prawa oświatowego.
Zmiany objęły również wspomaganie. Uregulowano jego nowy zakres:
Nowości przewidziano również w zakresie elektronicznej platformy nadzoru pedagogicznego. W nowych przepisach określono zakres danych dostępnych a platformie:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń