Współpraca z zespołem opracowującym IPET, ale też prowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju. Takie kompetencje będzie miał pedagog specjalny. Przepisy dotyczące jego zadań wchodzą w życie 1 września 2022 r.
Pedagog specjalny ma realizować następujące zadania
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami. |
Współpraca ma dotyczyć: 1) rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności (według ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) 2) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia:
3) rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów, 4) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia; |
współpraca z zespołem mającym opracować IPET |
Współpraca dotyczy nie tylko opracowania, ale też realizacji programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dotyczy to także zapewnienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów |
Wsparcie ma dotyczyć:
|
udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Dotyczy pomocy dla:
|
współpraca z innymi podmiotami |
Ma ona odbywać się w zależności od potrzeb. Pedagog specjalny będzie współpracował z:
|
przedstawianie propozycji radzie pedagogicznej |
Propozycje mają dotyczyć doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie ww. zadań. |
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń