Zgodnie z art. 224 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, do 31 sierpnia 2023 r. dyrektor szkoły samorządowej musi informować kuratora oświaty o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli. Obowiązek ten będzie spoczywał na dyrektorze również później. Od 1 września 2023 r. konieczność informowania kuratora oświaty o wolnych stanowiskach pracy wynikała będzie z art. 10 ust. 18 Karty Nauczyciela.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Nowy przepis art. 10 ust. 18 Karty Nauczyciela został dodany przez art. 1 pkt 25 lit. h ustawy z 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw.
Zgodnie z jego brzmieniem, dyrektor szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego informuje kuratora oświaty o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli.
Jest to powtórzenie obecnie obowiązującego przepisu zawartego w art. 224 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe.
Podobnie, jak obecnie, informacje o wolnych stanowiskach pracy będą udostępnianie na stronach internetowych prowadzonych przez kuratoria oświaty. W tym przypadku również mamy do czynienia z powtórzeniem przepisów obowiązujących od 2017 r.
W tym miejscu warto przypomnieć, że przez dyrektora szkoły, o którym mowa w nowym przepisie art. 10 ust. 18 Karty Nauczyciela, należy rozumieć również dyrektora przedszkola i placówki. Ilekroć bowiem w Karcie Nauczyciela jest mowa o szkołach bez bliższego określenia – rozumie się przez to przedszkola, szkoły i placówki oraz inne jednostki organizacyjne wymienione, a także ich zespoły.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń